2012. november 24., szombat

Konyhatündérkedés

A mai napom minden kétséget kizáróan a narancs jegyében telik. No persze semmi politika (még csak az kéne), csupán arról van szó, hogy elkezdtem felkészülni a közelgő karácsonyra. Mindig is imádtam új ízekkel kísérletezni, sürögni-forogni a konyhában, ahogy azt egy jó Rák leányzó teszi, így a mai napomat is valami ilyesmire áldoztam. Úgy döntöttem, hogy fűszeres narancslikőrt, mézes narancslekvárt és kandírozott narancsot fogok készíteni. Hát, ilyenkor sajnálom, hogy a blog nem adja vissza az ízeket, illatokat, mert valami pompázatos az az illatorgia, ami most belengi az egész lakást.




A narancslikőrrel már készen vagyok, másfél liternyi aranyló nektár pihen a kamrám egyik polcán. Szinte alig akartam rácsukni az üvegre a tetejét, olyan bódító volt az a mesei fahéjas-szegfűszeges-mézes-narancsos illat, no és a rum, meg a konyak aromája sem elhanyagolható :P




A narancslekvárnak most fogok nekiállni, közben pedig narancshéjat kandírozok. Mindkettő (de akár mindhárom) finomság alkalmas sütemények ízesítéséhez. A lekvárt elsősorban teasüteményekhez szeretném elhasználni, a kandírozott narancshéjat pedig a karácsonyi kuglófomba szeretném belesütni, többek között.




A likőrbe is jó lett volna belőle, de azzal sajnos kicsit elcsúsztam. No sebaj, karácsonyig a likőr gyönyörűen összeérik, remélhetőleg a lekvár is finom lesz, a kandírozott narancs pedig 3 nap főzögetés után már felhasználható. Most viszont megyek is vissza kotyvasztani, hiszen így estére sem fogok végezni. Ezt a kis pihenőt is azért engedtem meg magamnak, mert a narancshéjak pucolása eléggé fárasztó feladat, és a gépelés már-már pihentető hatással van elgémberedett ujjacskáimra. Úgyhogy most ismét belevetem magam a munkába, az illatokba, ízekbe, és közben megpróbálom Viktort elhessegetni, hogy ne faljon fel mindent idő előtt :D

2 megjegyzés:

  1. És a recepteket mikorra várhatjuk, mert az a lekvár eszméletlenül izgatja a fantáziám ?! :) De a többi recept is jöhet!!!

    VálaszTörlés
  2. Okés, akkor majd felrakom a recepteket is, nem fogsz bennük csalódni :)

    VálaszTörlés