2014. december 3., szerda

"Mesés" karácsonyi TAG




Mivel elkezdtük taposni a decembert, több blogon is látom feltűnni a jó kis karácsonyi, téli tag-eket. Imádom őket olvasni, de kitölteni már nem tudom őket, mivel már rég túl vagyok rajtuk. Szomorkodom is rendesen, mert úgy szeretnék új kérdéssorokkal találkozni, de csak az a néhány kering a blogkörökben. Aztán gondoltam egyet és arra jutottam, hogy miért ne írhatnék egy új karácsonyos tag-et, amit nem csak én, de akár más is kitölthet? Rögtön beindult a fantáziám és össze is írtam a kérdéseket, a "mesés" jelzőt meg azért kapta a tag, hogy valamivel megkülönböztessem a többitől - no meg a blogom is Mesevilágom, adta magát a dolog :) 25 kérdést gyűjtöttem össze, amik közül biztos lesz néhány, amit máshol is olvastatok, de igyekeztem újakat is beleválogatni.

1. Kedvenc forró csoki ízesítésed?

Nálam a forró csokinak sűrűnek, már-már krémszerűnek kell lennie, így pudingból készül, és mindig megbolondítom egy kis mézessütemény fűszerkeverékkel. Nagyon pikánssá teszi, én imádom ^^

2. Kedvenc karácsonyi Yankee Candle illat?

Bevallom nem szimatoltam az összeset, de ha téliesnek/karácsonyosnak lehet nevezni a Cranberry Pear-t, akkor arra teszem le a voksom. Ha nem elég ünnepi, akkor a Christmas Memories-t választanám, mert isteni mézes sütemény illata van.

3. Mi volt a legkedvesebb gyerekkori ajándékod?

Hát ez is nehéz kérdés, mert szinte minden ajándékomat imádtam, viszont volt egy baba, aminek különösen örültem. A We Little Miss babák közül a balerinát kaptam meg anyukáméktól, és habár nem vágytam rá (tehát nem kikunyeráltam), mikor megláttam rögtön beleszerettem. A hideg vízre előjött egy kis rózsaszín szív az arcocskáján, csodás sminkje volt annak dacára, hogy kb. egy 6 éves kislányra hasonlított (:D), és gyönyörű volt a ruhája is. Egyszóval mindent imádtam rajta :)

4. Mi az a kézzel nem fogható dolog, ami örömet okoz számodra az ünnepekkor?

Egyáltalán nem vagyok az a fajta ember, aki az ajándékozásért várja a karácsonyt. Nyilván örülök, ha szép dolgokat kapok, de ez évközben is megtörténik mindenféle indok nélkül. Számomra ilyenkor a kézzel nem fogható dolgok az igazán fontosak, az, hogy a lelkemben mit élek át és mit tudok adni a szeretteimnek. Nagyon boldoggá tud tenni a meghitt, családias hangulat, a közös beszélgetések és a nagy nevetések, és kicsit sem érzem kényszernek a rokonaimmal való együttlétet, sőt, imádom a társaságukat. Nekem főleg a velük való kellemes élmények azok, amik igazán számítanak és örömek okoznak.

5. Mi a karácsonyi napirended?

24-én délelőtt már díszítjük a kis fácskánkat, bár ebből sok óra csak az égősor kibogozásával telik. A maradék időben díszítünk, dekorálgatunk, és mivel mi a férjem rokonságával töltjük a szenteste egy részét, kora délután kicsípjük magunkat és elmegyünk a sógornőmékhez. Ott hatalmas estebédet csapunk, ajándékozunk, beszélgetünk és élvezzük egymás társaságát, és persze pukkadásig tömjük magunkat süteményekkel. Én idén már igyekszem mértéket tartani az egészséges életmód jegyében :D Aztán olyan 6-7 fele eljövünk és itthon, kettesben is ünneplünk Viktorral - megajándékozzuk egymást, koccintunk, csillagszórózunk, közben ünnepi zene megy a háttérben, és általában egy évben egyszer, ilyenkor rá tudom venni a pasast, hogy táncoljon velem egy kicsit :P Ez annyiból áll, hogy a súlypontunkat egyik lábunkról a másikra helyezzük, de ennél többet nem is várok tőle :P Aztán este még megvacsizunk, mert nem bírom ki, hogy ne főzzek magunknak kis kétszemélyes vacsit, és miután a rosszulléttől kétrét görnyedtünk beborulunk az ágyba és másnap délig alszunk :D Igazán idilli, nem? :D

6. Az ünnepi menünél a jól bevált recepteket követed, vagy szeretsz kísérletezgetni?

Hát én rühellem a klaszikus karácsonyi kajákat. Miért kell ilyenkor mindenhol halat, meg halászlevet, meg krumplisalátát enni? Nekem irtó unalmas. Szeretem mindegyiket, félre ne értsetek, csak évről évre ugyanazt enni, hát... Persze a töltött káposzta kivételt képez, az jöhet bármikor, mármennyi ideig :P Én egyébként abszolút kísérletezőnek tartom magam, minden évben új dolgokat találok ki. Az idei menüre még nem sok tippem van, egyedül a leves van meg (gesztenyekrémleves rumos mazsolával), a második meg talán valamilyen pulyka lesz (szigorúan gyümölcs mentesen). Sütikből is csak azokat sütöm meg, amit a családból senki más, név szerint a mézeskalácsot, a gyümölcskenyeret és a kuglófot. Aztán ki tudja még mihez lesz kedvem.

7. Kedvenc alkoholos ital az ünnepek alatt?

Mondanám, hogy forralt bor, de a likőrök lesöprik a pályáról szegényt :P A házi Bailey's likőröm tavaly is isteni volt, idén is megpróbálom újraalkotni, illetve talán lesz narancslikőr is. Sajnos nagyon fincsik, így aztán az ember lánya mértéktelenül vedeli őket, aztán kicsivel később arra eszmél rá, hogy merev részegre itta magát :P

8. Kedvenc karácsonyi süteményed?

Nálam most és mindörökké a mézeskalács az örök kedvenc. Egyszerű, gyors és finom, mi kell több? A díszítés mondjuk néha kitépi az idegeimet, ezért idén már nem fogok a mázzal vacakolni, bemártom a sütiket különféle csokikba, meg reszelékekbe, ilyesmikbe.

9. Kedvenc karácsonyi történeted?

Nálam a Karácsonyi ének a legnagyobb kedvenc. Szeretem mondjuk a Diótörőt is, de a Karácsonyi ének olyan varázslatos és meghitt, hatalmas fanatikusa vagyok :)

10. Hogy öltözöl fel az ünnepekre? Mennyire figyelsz a külsődre?

Én a magam részéről szeretem minden adandó alkalomkor kicsípni magam :P Igaz, hogy csak rokonokhoz megyünk, akik láttak már álmosan, kócos hajjal és csipás szemekkel, de szenteste akkor is finom parfümfelhőben úszva, tökéletes sminkkel és hajjal kell megjelennem, mert csak :D És persze a ruhámra is odafigyelek - tavaly egy csodaszép ezüst felsőt vettem eme alkalomból, idén még nem tudom, hogy veszek-e valami újat. Mondjuk kaptam szép piros pulcsit, úgyhogy lehet azt veszem fel.

11. Kedvenc karácsonyi körömlakk kombód?

Nagyon gáz, ha a klasszikus piros-aranyra voksolok? Nekem az annyira karácsonyos, annyira adja magát az ünnephez. Az sem baj, ha a piros kicsit sötétebb, mondjuk bordó, de mindig arannyal párosítom, ettől ünnepibbnek érzem a megjelenésemet. Viszont azt is tudom, hogy semmi mintát nem festek majd a körmeimre, csak az arany csillám fogja feldobni a manikűrömet, mert ennél több hivalkodás nem kell.

12. Egy hadseregnek sütsz-főzöl, vagy megfontoltan szakácskodsz?

Régebben én is beleestem abba a hibába, hogy túl sokat akartam egyszerre. Amikor külön költöztünk Viktorral, konkrétan vérszemet kaptam és annyi kaját csináltam, ami egy öttagú családot is jóllakatott volna két hétre. Tavaly már sikerült kicsit visszább vennem magamból, és nem is idegeskedtem annyit, idén pedig még jobban szeretnék odafigyelni arra, hogy nem attól leszek én igazán nagy karácsony-kedvelő, ha kifosztom az éléskamrámat. annyit fogok főzni és sütni, amennyit kell és amennyit szükséges. Főzés terén lesz a legkevesebb dolgom, mert csak kettőnkre kell alkotnom, vendégeket idén nem várunk. Viszont sütiből többet kell sütnöm, mert azt viszünk a rokonoknak is. Ezt próbálom egyensúlyban tartani.

13. Kedvenc karácsonyi dekorácód?

A tipikus amcsi fényfüzérekkel kidíszített házakat kifejezetten rühellem. Én a szolid, egyszerű díszítések híve vagyok - ajtódísz kívül, bent az adventi koszorú és egy asztaldísz, meg a karácsonyfa. Az önmagában elég szép dekor.

14. Hazai, vagy külföldi előadók karácsonyi dalait hallgatod ilyenkor?

Hát úgy vegyesen. Nagyon sok szép dal született a karácsonyról külhonban, de azért a hazai zenészek sem panaszkodhatnak, tőlük is szívesen hallgatom az igényes dalokat. Külföldiek közül Michael Bublé és a Celtic Woman a nagy kedvencem, hazaiból meg a Bereczki-Szinetár páros albumja és a Nox karácsonyi zenéi.

15. Mi a karácsonyi kívánságlistád első, legvágyottabb darabja?

Egy M.A.C Diva rúzs. Alig várom, hogy kézhez kapjam és kipróbálhassam ^^

16. Miért szereted ezt az ünnepet?

Egyszerű ez a kérdés, és még sem olyan egyszerű rá válaszolni. Kislány korom óta imádom a karácsonyt, pedig nem volt felhőtlen gyerekkorom. Ennek ellenére az ünnepek mindig szép emlékként éltek bennem és főleg a jó érzések maradtak meg később is - a lázas készülődés, a sok finomság, az apró figyelmességek, ajándékok. Engem valahogy mindig is átjárt a karácsony szelleme. Nem kellett külön ráhangolódnom, mert ott élt a szívemben, napról napra erősödött, ahogy közeledett az ünnep és a végén a tetőfokára hágott. Édesanyám azt mondta nekem egyszer, hogy ez azért van, mert akkora szeretet van a szívemben, hogy azt semmi nem tudta megrontani :)

17. Mi a kedvenc karácsonyi íkombinációd? (pl. alma-fahéj, pulyka-szilva)

Nálam egyértelműen az alma-fahéj, bár erre a gesztenyés-rumos mazsolás dologra is kíváncsi leszek, lehet kitúrja az almát :P De egy jó almás pitével mindig le lehet venni a lábamról, ízben és illatban is az egyik kedvencem :)

18. Kedveled a külföldi karácsonyi hagyományokat? Próbáltál már valamit közülük? (pl. csók a fagyöngy alatt, mókás játékok, forró vaspáka beletétele a puncsba, kívánságrönk tűzbe dobása)

Bevallom annyira nem ismerem ezeket a szokásokat, csak a filmekben látom őket, de a csók a fagyöngy alatt nagyon tetszik - ha tehetném Viktort is állandóan berángatnám egy ilyen alá :P A többi külföldi hagyomány is érdekesen hangzik, pl. tetszik, hogy kifejezetten vidáman élik meg a karácsonyt és nem olyan borongósan, mint mi magyarok, de kétlem, hogy át tudnék lényegülni az ő szokásaikra.

19. Melyik a kedvenc Karácsonyi ének feldolgozásod?

Ez gyilkos kérdés, mert aligha láttam olyan verziót ebből a történetből, amit ne imádtam volna. Talán a Szellemes karácsony az, ami annyira nem tetszik, a legjobb pedig egyértelműen a '99-es Picard kapitánnyal :P Az a hapsi olyan tökéletes Scrooge, hogy nála álmodni se lehetett volna jobbat, és az egész színészgárda kifogástalan. Imádom. Kötelező darab karácsonykor!

20. Kedvenc szaloncukor ízesítésed?

Régen tesómmal rá voltunk kattanva a gumicukrosra, amit alig bírtunk elrágni, de tök buli volt :P Most már inkább a likőrösöket szeretem, de egy jó kis Stühmer szaloncukor válogatást nem utasítok vissza :P

21. A vidám ünnepi dalokat kedveled inkább, vagy a meghitteket?

Határozottan hangulatfüggő. A telefonomon mindig a vidámak szólnak, mert ha a buszon hallgatom az O holy night-ot, akkor tuti bőgni fogok. Napközben bugizni szeretek a jó kis karácsonyi nótákra, de este, amikor nem lát senki teljes lelkierővel bömbölök a megható dalokon :)

22. Van olyan karácsonyi étel/édesség, amit ki nem állhatsz?

A hús gyümölccsel való párosítása továbbra is fő bűnnek számít nálam, így a szilvával töltött pulyka hatalmas piros x-szel távozik a ringből, és sokak kedvence, a zserbó sem kerül fel a szeretem-listámra. Nekem egyszerűen túl tömény.

23. Milyen ajándékkal lehet kikergetni a fél világból?

Szeretném leszögezni, hogy a sokaknál tiltólistás bögrék nálam mindig jöhetnek, mert gyűjtő vagyok, főleg a karácsonyiakat szeretem :) Amiket viszont nem érdemes nekem adni, azok az apró barázi hülyeségek, tudjátok - Mikulás figura, kicsi hóember, meg a kiscica farka. Az ilyen haszontalan porfogókkal semmit sem tudok kezdeni, dísznek meg túl sok és túl kicsi, csak eltűnnének egy porszívózás során.

24. Mi a legviccesebb karácsonyi emléked?

Hát olyan nagyon vicces nem volt, de arra emlékszem, hogy egyszer anyukám megkért, hogy vegyek már le neki egy törülközőt a szekrényből, és mikor kinyitottam a szekrényt ott integetett nekem az ajándékom :D Mikor szóltam, anyu hanyatt homlok rohant oda hozzám, kapott le a sámliról és zárta be az ajtót, de már késő volt, én mindent láttam, nyahaha :P

25. Milyen az ünnepi terítéked?

Hát semmi nagy vaszisz, ezt sem visszük túlzásba. Nincs asztali fütő, meg fényfüzér, csak egy szép piros terítő, középen egy asztaldísz, karácsonyi szalvéták és egy szép étkészlet. Bár jó lenne már beszereznem valami új asztaldíszt, esetleg csinálni egyet, de hát ha az embernek nincs ideje, meg energiája...


Hát ez lett volna az én kis karácsonyi tag-em, remélem tetszett nektek és esetleg kitöltitek ti is annak ellenére, hogy szokásomhoz mérten elég hosszú lett :D

18 megjegyzés:

  1. Az egyik karácsonyon elment a villany az utcába a rengeteg fényfüzértől, persze pont abban az időben amikor a vacsora készült.
    Így gyertyafny mellett főztünk anyuval... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Murphy bácsi szeret titeket :P Azért milyen hangulatos lehetett gyertyafénynél főzni ^^

      Törlés
  2. nagyon jó volt olvasni : )) az a törülközős, ajándék meglátós sztori nagyon aranyos! : )
    én a szaloncukrok közül nem is nagyon tudok választani.... : DD bármelyik jöhet, viszont harmadik éve vesszük a bonbonetti túrós citromos szaloncukrát, mert az nagyon fincsi. de amúgy még válogatást szoktunk venni ilyen kimérős helyeket pl. Auchan. most is vettünk minden féléből egy kicsit, bodzaszeléset, epresjoghurtosat, karamellás, kókuszos, de ami a legjobban érdekel és abból ettem is már egy darabot : DD az a rumos diós! nagyon fincsi!! lehet befújra magát a bonbonettihez

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett ^^
      Ó, rumos diós szaloncuki, klasszikus kombó és nagyon finom, mi is szeretjük :) A túrós citromosat azt hiszem mi is kóstoltuk és nekünk annyira nem jött be, de nem csoda, a töményebb ízeket szeretjük ilyen téren.

      Törlés
  3. Ezt lehet kitöltöm: ) zserbót én sem szeretem. Viszont a hús gyümölccsel egyik kedvencem:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülnék, ha olvashatnám a válaszaidat :)
      A zserbó habár sokak kedvence, én nem tudom megenni. A húst sem gyümölccsel, nekem az édes és a sós nem fér meg egymás mellett :P

      Törlés
  4. Nagyon tetszik az ötlet, hogy elkészítettél egy saját, "mesés" kérdéssort!
    Szuperek lettek a kérdések, és még szuperebbek a válaszaid! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha az ember már mindent kitöltött, akkor alkot maga kérdőívet :) Örülök, hogy tetszett neked!

      Törlés
  5. Tényleg jó volt olvasni! :)
    Valahogy a forralt bort - meg egyáltalán a bort - én nem szeretem...(vagyis a rendes, nem csöves bort se szeretem)
    Viszont anya mindig azt csinál, likőrözni nem szoktunk (csak ha vesszük, azok közül a mogyorós a kedvencem, meg a csoki...nyami *-*)

    Amúgy én őszintén szólva nagyon várom az ajándékozást, mert most mindenkinek (vagyis még néhány embernek így is vennem kell valamit), olyat vettem, amit én is elfogadnék (sőt szerintem leárazásokon még megnézem magamnak is őket xD), és olyan jó érzés, amikor a másiknak tetszik, amit ad nekik az ember...:D
    Főleg, hogy hosszú évek óta ajándékozzuk egymást egy kisebb társaságban, és idővel már az ember nem tud újat kitalálni (főleg, hogy tanuló pénztárcához mérünk), és ha ennek ellenére telitalálat az ajándék, az olyan jó érzés...:D

    Amúgy én a bontogatás hangulatát szeretem a legjobban a Karácsonyban, nálunk mindig egy csomó röhögéssel jár...(főleg, hogy az én csomagolási módszeremhez egy csomag százas zsepi és egy rakás cellux szükséges - így sose unalmas a csomagnyitás xD)...oké ez valamennyire megfogható, de nem a bontás a lényeg, hanem az a hangulat, amiben telik...:3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, én imádom a forralt bort, ha jól el van készítve :) De alapjáraton is szeretem a bort, szóval :P Likőrökből, meg az Angelinek van isteni tiramisu likőrje, na az isteni finom!
      Ajándékot adni pedig csodás érzés, én is úgy tudok örülni, mikor valakinek sikerül eltalálnom az ízlését és olyat veszek neki, amit nem csak illedelmesen megköszön, hanem látszik rajta, hogy tényleg tetszik neki :) A bontogatás hangulata meg tényleg szuper, bár én türelmetlen vagyok és legszívesebben letépném mindenről a papírt gyorsan, majd a kiszemelt orra alá dugnám, hogy minél hamarabb lássam az örömét :P

      Törlés
    2. Amúgy ezzel én is így vagyok...és van akinek suliban adom oda, és majd "otthon kibontja"...na attól agyvérzést tudnék kapni...>.<
      Vagyis oké könnyebb úgy hazavinni de olyan jó lenne látni, hogy hogy reagál...mert oké, hogy megköszöni, meg max ír neten még egy köszit...de az nem olyan ...:/
      Nem tudom, ilyen szempontból én is türelmetlen vagyok, nekem MUSZÁJ látnom...hogy mennyire tetszik vagy nem tetsizk az ajándékom, szerintem én izgatottabb szoktam lenni, mint az ajándékozott fél...xD

      Törlés
    3. Jaj, ne is mondd, ettől én is falra mászok, mert hát szeretném látni, hogy örül-e az ajándékomnak az illető. És egyébként Viktor rám is mindig ezt mondja, hogy én izgatottabb vagyok, mint akit megajándékozok :D Persze örülök a saját ajándékaimnak is, de amit én adok, na annál szeretném látni, hogy milyen hatást értem el vele. Az valahogy az én szívemet is átmelegíti ^^

      Törlés
  6. Tuti kitöltöm szuperek a kérdések! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök, hogy tetszenek :) Alig várom, hogy olvashassam a válaszaidat :)

      Törlés
  7. Fú, ez tényleg tökjó, nem mindre tudnék mit írni, de néhány gondolat:
    4. Mi mindig nagy társasjátékozást szoktunk csinálni, ami mindig katasztrófába fullad, mert a családban senki sem tud veszíteni, de én azért szeretem.
    8. Hát én pont a díszítést szeretem a mézeskalácsban:D Amíg anyukám meg öcsém megcsinálnak öt tálcányit, én épp végzek eggyel, de legalább nagyon szép lesz. Imádok mindenféle érdekes mintákat kitalálni.
    13. El nem tudom mondani, mennyire utálom az ilyen világító télapó-rénszarvas-giccshányás típusú dolgokat. Az utcánkban egy csomó újgazdag lakik, hát gondolhatod, milyen ízléstelen és kivagyi az egész karácsonytájt...
    20. Mi ölre szoktunk menni az öcsémmel (ááá, nem vagyunk mindketten elvben felnőttek, dehogyis) a marcipánosokért. A Milkának van még néhány különlegesebbje amiket nagyon szeretek, olyat mondjuk a barátaimnál szoktam enni, nekünk az túl drága lenne:D
    22. Tekintve, hogy én vegetáriánus vagyok, meg a család se eszik túl sok húst, ezért a mézeskalácson kívül semmi hagyományost nem szoktunk főzni, soha. Én mondjuk a sütik kivételével mindet utáltam már régen is. Mi ilyenkor is nagy lelki nyugalommal megcsináljuk a párolt brokkolit meg a zöldségfelfújtat:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó dolog ez a társasozás, nálunk valahogy sosem volt divat. Szerintem most sem lesz az, mert a rokonaink nem ilyen típusok, habár én örülnék neki.
      A mézeskalács díszítés meg nekem olyan, mint másnak a hímzés - hímezni imádok, de mézeskalácsot díszíteni nagyon nem, egyszerűen elfogy a türelmem hozzá. Az első pár tucatnál még szépek lesznek, aztán ahogy fáradok úgy lesznek egyre csúnyábbak és a végén totális katasztrófa a vége :D Bár most vannak ilyen cukormáz filcek, amikkel könnyebb dolgozni, szóval lehet azokkal megpróbálkozok, ki tudja :P
      Jaj, ez a túldíszítettség nekem sem jön be, nem is értem miért kell ezt az amcsi hozadékot itt is csinálni. Nekünk csak az ablakban vannak fények, oszt csókolom.
      A marcipános szaloncukor nagyon finom, édesanyámnak is az a kedvence ^^
      De érdekes, én úgy megnézném, hogy egy vega család, vagy vega ember milyen karácsonyi menüt készít, biztos azok is nagyon finomak :) nálunk sajna hús van hússal, mert mindenki ragadozó, bár én nem rajongok annyira érte. Oda se neki, azért lesznek könnyedebb, zöldséges fogások is, mert azt hiszem már meg van a kétszemélyes menüm. Sólet lesz a két ünnep között, szenteste vacsira meg borzaskát csinálok (ami ugyan husi, de ennyi azért kell :P) salátával, meg marad a gesztenyekrémleves. Sütik közül viszont még nem találtam ki mindent, lehet azokból többfélét fogok csinálni.

      Törlés
  8. Szerencsére keresztanyám zserbója ne olyan tömény, szerintem az még Neked is ízlene :-) Nagyon tetszik a kérdéssor, szerintem ki fogom tölteni én is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elhiszem, hogy biztosan istenien csinálja, de nekem sajnos maga az ízkombó az, ami túl tömény - a dió, a lekvár, a csoki nekem túl sok egyszerre. De ki tudja, ha találkozunk és hozol, teszek vele egy próbát :P
      Nagyon kíváncsi leszek a válaszaidra ^^

      Törlés