2013. december 8., vasárnap

A tökéletes bőr titka



Sok ismerősöm kérdezgeti tőlem, hogy mitől olyan makulátlan a bőröm, milyen alapozót használok, mivel kenem magam. Nagyon meglepődnek, mikor beszámolok nekik arról, hogy össz-vissz egyetlen krémem van, azt is csak télen használom, mivel olyankor hajlamos a homlokom a kiszáradásra (családi vonás), és nem pacsmagolok magamra mindenféle alapozót, meg púdert, hogy szép kinézetű legyen a bőröm. Akár BB krém nélkül is kimehetnék az utcára, mert a bőröm nem pirosodik, nem fénylik, nincsenek pattanásaim, sem semmi egyéb bőrhibám. Hogy mi ennek a titka? Megsúgom, nem a méreg drága arckencék, amikkel elhitetik az emberrel, hogy majd szép lesz tőlük a bőr. Az én bevált módszerem nem más, mint a víz. Bizony, ez a nagy titok. Napi 4 liter folyadékot megiszom egy nap (nem feltétlenül vizet, néha zöld teát, ásványvizet, 100%-os gyümölcslevet), és minden reggel, illetve este alaposan átmosom az arcom tiszta vízzel. Nem használok mellé semmilyen arctisztító terméket, csak tiszta vizet.
Az első és legfontosabb szerintem a belső hidratáltság. Az emberek 90%-a borzasztóan kevés folyadékot visz be a szervezetébe, van, aki egész nap nem iszik egy kortyot sem, és van, aki örül, ha egy pohárral magába tud erőltetni. Ez nagyon rossz szokás. Napi 3 liter folyadéknak meg kell lennie, mert ez tisztítja a veséket, így a méreganyagok hatékonyabban és gyorsabban kiürülnek a szervezetünkből, illetve ruganyossá teszi a bőrünket. Tudom, hogy sokan nehezen tudják rávenni magukat a rendszeres folyadék bevitelre, de tényleg rá kéne szoknia mindenkinek, mert nem csak szépség, de egészségmegőrző hatása is van. Eleinte biztos nagyon kellemetlen leerőltetni a torkunkon a sokadik pohár vizet, de idővel megszokja a szervezetünk, sőt, kívánja is. Nekem mondjuk ilyen problémám nem volt soha, kicsi koromtól kezdve kacsa vagyok, nagyon sokat iszom.
Másik szent meggyőződésem pedig az, hogy egy fiatal, de akár egy érettebb bőrnek sincs szüksége 8 féle krémre, szérumra, pakolásra, mert ha kellő folyadékot kap, akkor magától ruganyos, tiszta és puha lesz. Döbbenten olvasom az olyan kijelentéseket, mikor egy korombeli lány a napi arcápolási rutinjáról ír (normál bőrtípussal), amiben legalább 7 féle termék szerepel, és még úgy is szüksége van arra, hogy vastagon alapozózza magát, mert a pattanások bizony nem tűnnek el egyhamar. Higgyétek el, hogy megfelelő mennyiségű bevitt folyadékkal és gyakori arcmosással mindez elkerülhető! Én pl. esténként hideg vízzel megmosom az arcom kétszer-háromszor, ettől felpezsdül a vérkeringésem és csodálatosan szép, tiszta lesz a bőröm. Krémet pedig tényleg csak a homlokomra használok, mert télen nagyon ki tud száradni, de abból sem kell sok.
Elhiszem, hogy aki megszokta, hogy nem iszik sokat a nap folyamán, annak kín-szenvedés rászokni a sok folyadékra, de higgyétek el, hogy megéri. Nem csak hogy spórolhattok vele (hiszen akkor már nem kell költenetek drága pacsmagokra), de egészségesebbek is lesztek. És nem muszáj csapvizet inni, mert tényleg nem mindenhol jó ízű. Nálunk sem az. De ásványvizet, teát, gyümölcslevet lehet inni, és már ezekkel is sokat tettünk bőrünk és szervezetünk egészségéért. Komolyan, egyszer valakinek ki kéne próbálnia, hogy egy hónapon keresztül megiszik napi 3 liter folyadékot, és mellette csak tiszta vízzel mos arcot. A legzsírosabb, legpattanásosabb bőrrel is csodát tud tenni ez a módszer. Nekem anno nem volt ilyen szép bőröm, a pubertás korszak engem is megviselt. Zsírosan fénylő, pattanásos bőröm volt, sorra kentem magamra az olajat felszívó cuccokat, a pattanástalanító kencéket, de semmi nem használt. Aztán elkezdtem kicsivel többet inni, sima vízzel mosakodni, és egy hónap alatt olyan szépen rendbe jött a bőröm, hogy csuda. Pedig nekem aztán tényleg problémás volt a bőröm!
Szóval aki még keresi a választ a tökéletes bőr titkára, remélem megfogadja a tanácsom és megpróbál rászokni arra, hogy szép fokozatosan többet és többet igyon. Minden téren csodás élettani hatások fognak jelentkezni az illető életében, és rá fog jönni, hogy nincs szüksége a sok kenceficére, csak sok-sok folyadékra.

4 megjegyzés:

  1. Hát igen, nem véletlenül hangsúlyozom én is mindig az ivás fontosságát. Ismerek olyat, aki gyakran összesen négy decit ivott naponta, de az is kávé volt, szóval nem is értettem, hogyan marad életben... Nálam a 2-3 liter természetes, és mindenkinek propagálom az ivás fontosságát. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja igen, a kávés eset, egyszerűen döbbenetes, hogy mennyire nem figyelnek oda az emberek a folyadék mennyiségükre. Nekem szerencsére ezzel sosem volt gondom, de hozzád hasonlóan én is próbálom biztatni az embereket arra, hogy igyanak többet (no nem pálinkát :P)

      Törlés
  2. Teljesen igazad van. Ezt már én is észrevettem, hogy mióta többet iszom sokkal jobban kezelhető az arcbőröm. Bár nekem szükségem van egy tonikra, egy arcradírra hogy teljesen rendben legyen minden. Na jó megy egy krémre, így a hideg időkbe.
    Köszönöm az emlékeztetést, a folyadékbevitel fontosságára, szerintem ezt nem lehet elégszer hangoztatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy te már tapasztalod a folyadék áldásos hatásait. Ennyi kence szerintem még belefér, mert krémezni pl. én is szoktam a homlokom, télen nagyon kiszárad. Az emlékeztetőt meg nagyon szívesen :)

      Törlés