2013. november 24., vasárnap

Filmélmény - Thor 2

Előre szólok, hogy a bejegyzésem nagyon erősen spoileres lesz, úgyhogy aki nem látta még a filmet és nem szeretné tudni mi lesz benne, inkább ne olvassa. Én szeretek részletesen véleményt írni a filmekről, úgyhogy nem fogom vissza magam, de szóltam előre.


Szóval. Pénteken este megnéztük a Thor 2-t, bár akkor már elég ramaty állapotban voltam, viszont a moziról nem akartam lemondani. Annyira szerettük volna megnézni és annyira régóta vártuk, hogy ezt már fél lábon is kibírtam volna. Na tehát a filmről.
"Thor a Föld és a Kilenc birodalom védelméért száll harcba egy eddig az árnyakban bujkáló ellenséggel, aki most magát az egész univerzumot akarja.
A Thor és A bosszúállók eseményeit követően, a Sötét világban Thor a világegyetem rendjéért harcol, eközben azonban egy ősi faj a bosszúra szomjazó Malekith vezetésével visszatér, hogy az egész univerzumot sötétségbe taszítsa. Még Odin és Asgard sem tud szembeszállni azzal az ellenséggel, akivel Thornak szembe kell néznie. Veszélyes úton indul el, mely során újra találkozik szerelmével, Jane Fosterrel és fel kell áldoznia mindent, hogy megmentse a világot." (forrás: Port.hu)

Ez lenne a történet, ami igazából a szokásos sablon sztori. Vannak a jófiúk, meg a rosszfiúk, és nagyon-nagyon félünk attól, hogy eljön a sötétség. Viszont sikerült ezt az igencsak lerágott csont témát egész tisztességesen tálalniuk. Nagyon-nagyon jó jelenetek vannak benne, baromira tetszettek a világok összemosódásai, hogy egyik percről a másikra átléphetsz egy teljesen más bolygóra, ötletes volt a kivitelezés. Eszméletlen jó poénok voltak benne, amiknek a 99%-a természetesen Lokitól származik (pl. mikor Thor menekül a hajóval és közben feldönti a csarnok oszlopait, majd Loki közli vele "Egyet kihagytál" :D).


Mondjuk a 3D-nek szerintem semmi értelme, sima verzióban is ugyanazt az élményt nyújtaná, szóval emiatt ne költsetek pluszban. Tetszett, hogy Odin végre egy kicsivel több szerepet kapott, és hogy Thor társainak is volt jó pár vagány, vicces jelenete, viszont Natalie Portmant továbbra is fölöslegesnek tartom a filmbe, egyszerűen nem értem miért kell ő annyira. Oké, az Éternek kell egy gazdatest, és akkor az legyen Thor drágalátos szerelme, de ezen kívül nem értem miért van benne a filmben. Meg egyébként is, miért az a címe ennek a mozinak, hogy Thor?


Az egészet Loki viszi el a hátán, bár ezzel szerintem senkinek nem mondtam újat. Az az ember valami fantasztikfenomenális. És nem, nem vagyok bugyit dobáló, sírva visítozó rajongó, a Johnny Dep őrületből is kimaradtam, na de Loki azért más tészta. Ő az a fajta rosszfiú, akit nagyon csípek, egyszerűen az a sunyiság, ami benne van annyira szimpatikus, hogy képtelen vagyok rá haragudni. Thor próbálja felvenni a főszereplő szerepét, de Loki igen csak lesöpri a vászonról, amiről egyébként sem a színész, sem maga a karakter nem tehet - Loki egyszerűen vagányabb figura, akit gonosz mivolta ellenére sem tudunk utálni. Mondjuk ezt megkönnyíti az is, hogy szívdöglesztően sármos :P Tom Hiddleston-ra mintha ráöntötték volna Loki szerepét, tökéletes.


Mondjuk szerintem a magyar szinkron is sokat nyom a latban, nagyon jó hangot sikerült találni neki. És az a vigyor! Szerintem bármelyik nőről képes lemosolyogni a bugyiját :P Viszont azt a jelenetet is meg kell említeni, mikor megtudja, hogy Frigga, az anyja meghalt. Loki még leépült, depressziós állapotában is bír dögös lenni, hihetetlen.


Imádtam, ahogy Thor-t cukkolta végig az egész filmben, bírom a kötözködős stílusát. Ugyanakkor volt egy jelenet, ami rendesen kiverte nálam a biztosítékot. Mikor megpróbálták elhitetni velem, hogy Loki meghalt valami nagyon gyanús volt nekem. Túl hősies, túl nemes halál volt ez ennek a mocsok kis dögnek, valahogy nem illett az egész a képbe. Aztán persze kiderül, hogy csak megjátszotta a halálát, Thor meg hűségesen gyászolja, de nem, nem tudok rá haragudni... :D Azért remélhetőleg apucit nem bántotta nagyon és max. börtönben van.


Szóval összegzés - a film nagyon látványos, ugyanakkor nagyon sok infót is tartalmaz, ami nekem személy szerint kifejezetten tetszett. Viszont a film jóformán végig Loki tündökléséről szól, amikor ő van a vásznon, mindenki más elhalványul mellette. Teljes mértékig ő ennek a mozinak a sztárja. Mondjuk ha ő nem lenne, akkor is egy jó kis akció fantasy-t kapnánk sci-fi-s elemekkel, de így, hogy Loki is benne van csak még édesebb az élet. Úgyhogy kedves emberek, aki még nem látta volna ezt a mozit, sürgősen nézze meg, aki pedig Loki-érzékenységben szenved, a biztonság kedvéért vigyen magával egy váltás alsóneműt is :P

(most nézem csak, én tényleg telepakoltam ezt a bejegyzést Loki képeivel?..... oh.... hoppá :D)

14 megjegyzés:

  1. Megmondom őszintén, szerintem eléggé sz.r volt a film, a történet egy nagy nulla sok-sok logikai buktatóval, egyedül Loki mentette meg a számomra, imádom ezt a figurát, Thor (Hemsworth) labdába sem rúghat mellette :D Mi feliratosan néztük, (3D nélkül) Hiddlestone hangja is sokat hozzátett az élményhez.
    Én sem vagyok egy fangirl típus, de Loki az más.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tipikus sablon sztori, bár nekem azért tetszett, mert jó volt a látvány, jók voltak a poénok és jók voltak (zömében) a karakterek. A sztori mélységén nem csodálkozom, manapság nem ez kell a nézőknek. Loki meg egy külön kategória :D Kíváncsi vagyok, mikor kap önálló filmet :P

      Törlés
    2. Ha van egy kis eszük a filmeseknek, akkor nemsokára :D

      Törlés
  2. Még nem láttam, de a kezdeti lelkesedésem alább hagyott rögtön ahogy kijöttek az első kritikák, és amint egyik osztálytársam részletesen elmesélte a történetet. (Engem nem zavarnak a spoilerek ugyanolyan élvezettel nézek meg egy filmet úgy is ha tudom mi lesz benne.)
    Valahogy olyan semmilyenre sikerült a hallottak alapján, mint a sok mindent akartak volna de semmi sem sikerülne. Na meg nekem az se tetszett hogy Thor karaktere ennyire pocsék lett (örök Hemswort fiúk fanatikus). Loki meg irtó jól csinálta, főleg a végén mikor átvette Odin helyét. Na de hova tűnt vajon Odin?
    Viszont a sötét tündérek jól sikerültek a képek alapján:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, hogy neked sem keltette fel annyira az érdeklődésed, lehet más az ízlésünk. Én könnyed, kellemes kikapcsolódásra vágytam, és azt meg is kaptam. Sokat nevettem, ámultam a szép, látványos jeleneteknél, mély mondanivalót meg nem vártam, mert ez hálivúd. Odin remélhetőleg csak egy cellában kuksol és Loki nem bántotta. Azt azért nem nézem ki belőle, hogy megölte volna az apját, még ha nem is vér szerinti. A sötét tündérek meg nekem igazából csak töltelékek voltak, de végül is jól sikerültek.

      Törlés
  3. Aszongya, hoppá :-D Köszi az ajánlót, szerintem meg fogjuk nézni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon ajánlom, szerintem jó kis mozi, leszámítva az apró kötözködéseket. Nekem speciel tetszett :)

      Törlés
  4. Loki nálam is örök kedvenc, mondjuk hasonló témájú filmek és könyvek terén, általában Loki az, aki viszi az egészet a hátán, ezen valahogy nem lepődök meg.

    A filmet szeretném megnézni, de szerintem most már várok a nem mozis verzióra.

    Natalie Portmant én sem értem pontosan, és ha csak Thor lenne, mint olyan, akkor nem nézném meg. Az első film sem győzött meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyértelmű, hogy Loki miatt nézik meg ezt a filmet az emberek. Szegény Thor-nak nem lehet egyszerű az ő árnyékában élni és kiállni a vörös szőnyegre. Natalie Portman azon kívül, hogy szép tényleg nem tudom miért kellett bele. És detto, csak Thor-ért lehet nem nézem meg a második részt, mert habár nekem az első tetszett, de az is csak akkor kezdett izgis lenni, mikor Loki elkezdett kavarni :D

      Törlés
  5. Kíváncsi vagyok erre a filmre, bár a Thor 1 szerintem abszolút katasztrófa volt, de az Avengersben nagyon bírtam Lokit és Thort is :D. Mondjuk nekem az abszolút kedvencem akkor is Thor marad, de én még mindig elfogult vagyok a szőke hapekok (és a Hemsworth tesók :D) irányában, szóval én csöndben maradok bár kétségtelen Lokiban is van valami sárm, meg amúgy tényleg nagyon szimpatikus a maga koboldszerű módján . :) Mindenképpen rárepülök majd a filmre, ha elérhető lesz az internet szabad vizein, de az első filmből okulva csak annyit várok tőle, hogy az eyecandy meglegyen. Ha ennél több, akkor már nem fogok csalódni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a Bosszúállókban jobban tudtak brillírozni a szereplők, ez kétségtelen. Én veled ellentétben a sötét hajú, kék szemű urakra bukom, úgyhogy nem véletlen a Loki iránti "rajongásom" sem :P Az eyecandy mindenképpen meg lesz, aztán hogy milyen igényeid vannak egy szórakoztató filmmel kapcsolatban azt már nem tudhatom, de nekem azért tetszett a film :)

      Törlés
  6. Tom életem értelme ♥ :D Annyira király figura,és maga a szinész is imádni való *-*

    VálaszTörlés