2013. augusztus 1., csütörtök

Totális függőség

A 3 hetes szabadságom felét egész biztosan azzal töltöttem, hogy megnéztem pár milliószor a Büszkeség és Balítéletet.


Nem, nem a gagyi modern verzióját püffedt szájú Keira Nyájtlival, hanem az eredeti BBC sorozatot. Tegnap mondjuk ráfanyalodtam az újra, és édes istenem, össze sem lehet hasonlítani a kettőt! Annyival jobban eltalálták a karaktereket, a szinkront, a ruhákat, a hangulatot a sorozatban, míg a film nekem izzadtságszagú volt. Kár, hogy azt láttam először, de legalább megköszönhetem neki, hogy általa megismertem Austen világát. Újranézésre nem alkalmas, az biztos.


Persze vannak dolgok, amiket jobban sikerült elcsípniük, mint a sorozatban, pl. Jane nekem sokkal szebb az újban, illetve Lady Catherine de Bourgh is sokkal impozánsabb, de minden másban az eredeti a verhetetlen. Colin Firth tökéletes Mr. Darcy (bár az újjal sincs problémám, a szeme kifejezetten tetszik), Lizzy pedig mintha a könyv lapjairól lépett volna le. Nyájtli ezzel szemben teljesen kiforgatja azt a karaktert, állandóan idétlenül kuncog (hol lehetne ezt az igazi Elisabeth Bennett-ről elképzelni?!), dülleszti az akkor még frissen szilikonoztatott száját, és valahogy az egész megjelenése engem nem Lizzyre emlékeztet.

(ő az igazi!)


Olyan fakó, aszott, jellegtelen akárki. A sorozatbéli Lizzy sokkal jobban visszaadta a karaktere jellegzetességeit, és nem mellesleg sokkal bájosabb is. Ki kell emelnem még a sorozatbéli Mrs. Bennett-et, akit szerintem zseniálisan eltaláltak. Olyan borzasztó idétlen és hisztérikus az a nő, hogy ha csak meghallom a sipákoló jajveszékelését, püfölöm az asztalom nevettemben :D


Persze ez a remek szinkronnak is köszönhető, de azok a fejek, amiket Mrs. Bennett tud vágni, szintén megérik a pénzüket :P Mr. Collins is sokkal tenyérbemászóbb és taszítóbb a sorozatban, mint a filmben. Ez persze csak még ellenszenvesebbé teszi, de pont ez a lényeg. Összességében a sorozat mérföldekkel jobb a filmnél, nem is tudom megállni, hogy ne nézzem meg minden nap az egészet. annyira magába tud szippantani az akkori miliő, és sokkal hitelesebben is adják vissza, mint a filmben.


Igen, enyhén szólva sorozat-párti vagyok, sajnos nekem a film ezek után csalódás, hiába tetszett első megnézésre. Utána megnéztem a sorozatot és nem is volt kérdés melyik a jobb. Egyedül az bosszant benne, hogy Jane-nek igazi angyali szépségnek kéne lennie, ehhez képest nekem a sorozatbéli Jane olyan kis nyomi :S Na jó, de igazán ez az egyetlen, amire panaszkodhatok, minden más téren kifogástalan a sorozat. Megyek is, és megnézem újra, kismilliomodjára :P

8 megjegyzés:

  1. Tagadhatatlanul a BBC a legjobb :)

    VálaszTörlés
  2. Végre, valaki, aki ezt a verziót szereti.
    A modern változattól falra mászok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van, aki az újat szereti? :O Szentségtörés! :P

      Törlés
    2. Ismerek olyat, aki igen, és egyetértek veled. Azt a filmet be kellene tiltani. :)

      Törlés
    3. Hát ezen most ledöbbentem :O Az illetőnek sajnálatos módon nincsen ízlése :S

      Törlés