2013. augusztus 25., vasárnap

Mai süti - Rácsos almás pite

Ma sütögetős kedvemben voltam, ezért összedobtam egy kis almás pitét. Gyorsnak nem nevezhető, mivel az alma pucolása és kockázása elég pepecselős feladat, de nagyon egyszerű recept, és isteni finom, látványos süti lesz belőle.

Hozzávalók a tésztához:

- 12 dkg Rama
- 6 dkg cukor
- 1 tojás
- fél cs. sütőpor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 ek. tejföl
- fél citrom leve

Hozzávalók a töltelékhez:

- 2 kg alma
- 10 dkg cukor
- fahéj ízlés szerint
- 1 ek. étkezési keményítő
- pici citromlé


A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozom, majd félreteszem pihenni, amíg a tölteléket elkészítem. Az almákat alaposan megmossuk majd meghámozzuk, kicsumázzuk és kis darabokra vágjuk. A legtöbb almás pite recept reszelt almát ír, én viszont jobb szeretem a gyümölcsöket nagyobb darabokban érezni a sütikben. Az almát a cukorral, a fahéjjal, a keményítővel és a kis citromlével feltesszük párolódni. Amíg készül a töltelék kibélelem a pite formát sütőpapírral, majd a tésztából kiveszek egy marékkal és félreteszem, ebből lesz a rács a tetejére. A maradékkal kibélelem a formát úgy, hogy a peremre is jusson. Elméletileg nyújtani kéne, és mikor epres verzióval készítettem ezt a pitét meg is próbáltam, de nekem kényelmesebb így, hogy az ujjaimmal nyomkodom bele a formába a tésztát. Engem nem zavar, ha nem lesz mindenhol tökéletesen egyenletes a tészta, és legalább nem őröl fel az ideg attól, hogy a folpakkon egyensúlyozó tésztát a formába borítsam. Ha kibéleltük a formát, akkor mehet bele a párolt almás-fahéjas töltelék, majd a tetejére a megmaradt tésztából csíkokat gyurmázunk és hozzányomkodjuk a peremen lévő tésztához. Előmelegített sütőben 180 fokon pirulásig sütjük. Mivel a töltelék már kész, csak a tésztának kell megsülnie, az pedig kb. 35-40 percet vesz igénybe. A végén meghintjük porcukorral és kis várakozás után akár még melegen is tálalható, mivel a töltelék szépen egybe marad (az epres verzió sajnos szétfolyt, és csak másnapra lett vágható állagú). Rendkívül finom és egyszerű recept, habár az időigényessége miatt inkább hétvégi csemegének javallanám. Remélem nektek is tetszik és kipróbáljátok :)



Nem épp a legelőnyösebb kép, de jól látszanak a kis almadarabok, meg a rácsozás :)



Jó nagy adag lesz belőle



Még porcukor nélkül (utána már nem volt időm lefényképezni porcukorral, mert bele lett falatozva és úgy már nem guszta :D)

9 megjegyzés:

  1. Nyami! Te direkt kínzol az ilyen finomságokkal, főleg hogy ilyen későn teszed ki őket:D
    Az biztos hogy megfogom sütni, szeretem a pitéket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod ilyen szemszögből még sosem gondoltam a sütis posztjaimra :D De azért remélem ez kellemes kínzás :P Én is imádom a pitéket, ráadásul ez a tészta recept maga a tökély, remélem neked is ízleni fog, ha elkészíted :)

      Törlés
    2. Éppen most álltam neki csinálni, de szerintem hiányzik a liszt a tésztából:)

      Törlés