2016. július 20., szerda

Aprócska

Sziasztok!

A mai nap folyamán kitettem egy képválogatást a blogra. Régebben is voltak ehhez hasonló bejegyzések nálam, úgy vettem észre, hogy szeretitek őket, ezért szerettem volna folytatni. Sajnos azonban ma több kommentet is kaptam azzal kapcsolatban, hogy az ilyen jellegű bejegyzések lopásnak számítanak, mivel a képek alatt nincs pontosan megjelölve a forrás. Én eddig a pinterestet jelöltem meg egységes forrásként, mivel a képeket minden esetben ott találtam. Fogalmam sincs, hogy másoknak akadt-e ezzel problémája, minden esetre nekem 5 év óta ez volt az első ilyen esetem, de az annál határozottabb és keményebb volt.

Szeretném leszögezni, hogy ez valóban kényes talaj. A legutóbbi Digital Divas konferencián ha jól emlékszem erről is szó esett, talán pont ez indította el a keresztes hadjáratot az ilyen jellegű bejegyzések ellen. Tény és való, hogy más fotóművészeknek rengeteg munkája van abban, hogy mi, hétköznapi emberek csodás képekben gyönyörködhessünk, de nekem álmomban nem jutott volna eszembe, hogy ezzel az ő munkájukat megsértem. Csupán szerettem volna másokkal is megosztani azokat a szépségeket, amiket találok. Nap mint nap látok ilyen képválogatásokat és nagyon szeretem őket nézegetni, így nem gondoltam volna, hogy ez egy illegális cselekedet.

Nem akarom foggal-körömmel védeni és takargatni magam, mert valahol belül érzem, hogy a rámszólás jogos. Ugyanakkor hiszem, hogy az ilyesmit is meg lehet diplomatikusan, gúny és sértés nélkül fogalmazni, esetenként elmagyarázni az adott bloggernek, hogy amit tesz az miért nem helyes (később egyébként ilyen kommentet is kaptam és azért tényleg nagyon hálás vagyok). Ha valaki szépen felvezeti előttem, hogy mi a gond az adott bejegyzésemben, akkor az esetek többségében elgondolkodom rajta és meg is fogadom a tanácsot. Fölöslegesnek tartom úgy felhívni egy blogger figyelmét a hibájára, hogy közben jól meg is bántjuk, csak mert megtehetjük.

Végszónak annyi, hogy a továbbiakban nem lesznek képválogatások a blogon. Nem szeretnék konfliktusokat az ilyen jellegű bejegyzések etikai és jogi háttere miatt, így visszamenőleg is ki fogom törölni az ilyen jellegű bejegyzéseimet. Azt viszont hozzátenném, hogy ez nem azt jelenti, hogy ha innentől kezdve kapok egy negatív kommentet, akkor majd gyorsan kitörlöm a bejegyzést, nehogy vita legyen belőle. Ennél a téménál úgy érzem, hogy van alapja a figyelmeztetésnek, ezért teszem meg a szükséges lépéseket, de a többi bejegyzésem marad ahol van :)
A kommentelési lehetőséget kivételesen letiltottam, úgy érzem mára épp eleget magyarázkodtam. Viszont aki égető vágyat érez arra, hogy elmondja nekem a véleményét a témáról, megteheti a jobb felső sarokban található email címemre írva.

További szép napot mindenkinek!