2015. június 28., vasárnap

Életmód project - 12.

Ismét eltelt két hét a legutóbbi életmódos bejegyzésem óta. Kemény napok vannak mögöttem, hiszem befejeződött a tanítás, volt ballagás, évzáró és a bejárós héten sok feladatom volt ahhoz képest, hogy már nem voltak bent gyerekek. Maga az utolsó tanítási hét a szokásos mederben zajlott, na de amikor meg volt a bizonyítvány osztás és utána rámolni kellett, hát az felért két heti edzéssel :D Ugyanis az egyik tantermet újra festik és átcsiszolják a parkettát is, így aztán mindent ki kellett onnan rámolni. Voltunk rá ketten, így egy héten keresztül pakoltuk ki a szekrényeket, amik gondolhatjátok hogy néztek ki. Konkrétan akasztott német katonát is találhattunk volna bennük, olyan rumlisak voltak, ráadásul az év közben felgyülemlett sok apróságot is mindig ide dobáltuk be, amitől még nagyobb kupleráj lett. A kirámolás sem volt egyszerű feladat, na de mikor bedobozoltunk mindent és aztán le kellett őket vinni a raktárba - na azt nem kívánom senkinek se. Ketten cipeltük a folyosókon a 20-30 kilós dobozokat, majd megszakadtunk alatta, másnap pedig megmozdulni alig bírtunk az izomláztól. Jövő héten is biztosítva lesz számomra a mozgás, ugyanis napközis táborozom, ami azt jelenti, hogy a különféle programokra majd gyalogolhatunk a gyerekekkel hegyről le, hegyre föl. Jó lesz :D Na de nem panaszkodom, hiszen így legalább napi szinten átmozgatom magam. Mostanában amúgy is annyira mosott rongy vagyok, hogy itthon semmi plusz mozgásra nem tudom rávenni magam (pedig most még meleg sincsen), legalább munkaidőben mozgok egy kicsit. Persze amint meg volt a 2-3 nap masszív punnyadás a szabim alatt, utána jön a nyárra tervezett nagy mozgásos reform, addig pedig pihenőt engedélyeztem magamnak. Úgy vagyok vele, hogy most nem erőltetem a heti háromszori mozgást, mert érzem, hogy képtelen lennék rávenni magam. Minden tiszteletem azoké, akik állandóan tudják tartani magukat a diétájukhoz és a sportoláshoz, de nekem most kell pár hét, amikor kicsit lazábbra veszem a gyeplőt. Az ételeimre továbbra is odafigyelek, de a sportot most kicsit lazábbra vettem. Egyszerűen annyira leszívott ez a tanév és annyira kellene már a pihenő, hogy hihetetlen. Remélem a szabi alatt hamar összekapom magam energia terén és vissza tudok állni a mozgásra, mert azért hiányzik. Mondjuk így jó, hogy a munkám folyamatosan mozgásban tart, de az azért más, mint egy intenzív edzés. Folyamatosan próbálom magam motiválni, nézegetem a képeket és keresem a jobbnál jobb edzésprogramokat, youtube videókat, de első körben kell pár nap, amikor kipihenem az idei tanév fáradalmait. Utána viszont nincs megállás, se kifogás, hiszen lesz szabadidőm, a nap bármely szakában tudok tornázni. Jó lesz visszarázódni a régi kerékvágásba, de most sem dőlök a kardomba, amiért kicsit lazább időszakot tartok. Csak pocsékabbul fogom érezni magam, ha azt sujkolom magamba, hogy nem vagyok elég kitartó. Úgy állok ehhez hozzá, hogy nincs semmi gond, figyelek a kajálásra, a mozgás pedig szép lassan vissza fog kúszni az életembe. Nem adom fel :) Addig viszont nézzük miket sikerült alkotni ételek szempontjából az elmúlt két hétben.



Tönkölyös palacsinta házi eperlekvárral. Nagyon finom, bár a tönkölyliszt ízét sokan nem szeretik - én teljesen jól elvagyok vele. Édesítésnek xilitet használok, az eperlekvár pedig szintén diétás.



Cukkinis-sonkás rakott tészta. Ezt ebédre ettem és nagyon finom, laktató volt. 14:00 óráig engedélyezek magamnak szénhidrát fogyasztást, de tésztából is csak durumot használok. Más a textúrája, mint egy sima tojásosnak, de én már megszoktam.



Egy szééép cupák dinnyecikkely és amivel picit csaltam az a poharas ramen extra csípős ízben :P Néha még elcsábulok ezekre a mű vackokra, de folyamatban van a róluk való leszokás.



Csirkés-joghurtos wrap, amibe konkrétan beleszerettem. Minden este tudnám ezt enni *.* Csípős-fűszeres csirkét készítettem hozzá, póréhagymával és salátakeverékkel töltöttem meg, majd nyakon öntöttem natúr joghurttal és kész is volt a vacsim. 



Kajszibarack ^^ Ezek még elég kemények és savanykásak voltak, de én pont így szeretem őket.



Házi kefírrel készült póréhagymakrémleves. Nagyon finom volt, a házi kefírtől kapott egy kis frissítő savanykás ízt, nyáron nagyon szeretem az ilyet.



Egyik örök kedvenc ételem a zöldbabfőzelék :P Tudom, most sokan biztos fintorogtok, kevesen szeretik ezt az ételt, de én bolondulok érte. Ebédre ettem ezt is, feltétet pedig soha nem teszek rá. Nem is értem hogy tudnak egyesek úgy főzeléket enni, hogy raknak hozzá fasírtot, vagy tojást, vagy akármi mást. Én ha főzeléket eszem, akkor csak azt vagyok hajlandó fogyasztani és semmi mást. Kenyér sem kell hozzá.



Az elmaradhatatlan pho leves :)



Sonkás-újhagymás szendvics házi kovászos uborkával. Verhetetlen páros :)



Kakaós zabkása házi eperlekvárral. Egészen elfeledkeztem arról, hogy mennyire szeretem a zabkását, de most újra felfedeztem magamnak :)



Még egy kis wrap, ám ezúttal zöldfűszeres csirkét ettem hozzá, light majonézt tettem bele a szokásos zöldségek mellé és darált erős paprikát. Sajnos a majonéz nem bizonyult túl jó választásnak, joghurttal sokkal finomabb ez a wrap, de azért meg lehetett enni :P



Gigászi méretű görög gyros :D Ezer éve nem ettem már ilyet és legutóbb nagyon megkívántam. A krumpliból jó sokat meghagytam (szerintem ezeket az adagokat nem normál emberi gyomorhoz méretezik), de a többi mind elfogyott :P 



Ez egy kicsit off topic, mivel diétásnak semmiképp sem mondható, de ezer meg egy éve ki akartam próbálni a cream soda-t, és most volt rá lehetőségem. Nos, nem ez lesz a kedvenc italom, de érdekes élmény volt. Olyan, mintha szénsavas vaníliás-gyümölcsös üdítőt innék. 



Egy kis füstölt sajt uborkával és újhagymával. Nagyon-nagyon szeretem :)



Végre ehettem sárgabarackot is, nagyon jól esett :) 



Volt egy kis évzáró grillpartynk a munkahelyemen, ahol ilyen isteni finomat csináltak a kollégáim :) Tarját és csikrecombot grilleztek, a tarja paradicsomos pácot kapott, a csirke pedig mustárosat - fenséges volt mindkettő *.* A saláták vegyesek voltak, szedtem mindenből egy kicsit :P



Ez itt az egyik kedvenc ételem, a palócleves. Mint láthatjátok nagyon szeretek minden olyan ételt, amiben zöldbab van :P



Ezt reggelire fogyasztottam - sima sonkás szendvics újhagymával, paradicsommal, meg egy jó bögre kávéval :) 



Uborkás és újhagymás mártogatós, amihez csípős sajtkrémet választottam. A pár szelet sonka meg azért kellett, mert veszettül kívántam hozzá egy kis húst, de végül annyira eltelített a zöldség, hogy a sonkát visszaraktam a hűtőbe :D

Hát ennyi lett volna mostanra, bár azt hiszem elég sok infót és képet zúdítottam rátok :P 
Két hét múlva újra jelentkezem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése