2015. április 12., vasárnap

Húsvét nálunk

Sziasztok!

Kissé inaktív voltam az elmúlt napokban, mivel gőzerővel készültem a táncversenyre, ami a tegnapi nap folyamán le is zajlott. Lesz majd róla beszámoló természetesen, és ha sikerül, akkor képekkel is illusztrálok mindent, de most menjünk kicsit visszább, hiszen a húsvéti élményeimről nem is meséltem még nektek.
Idén különösen vártam ezt az ünnepet, nagyon készültem rá, mivel anyósomékat ismét megvendégeltük és ez mindig remek alkalom arra, hogy kicsit a háziasszony szerepében tündököljek (vagy legalábbis próbálkozzak :P)
Annyit tudni kell, hogy a mi családunkban a húsvét sosem vallási oldalról volt megközelítve, mivel nem vagyunk hívők. Nagy ünnepi ebéd mindig volt és csokitojást meg nyuszit is kaptam, de ezzel véget is ért a nagy húsvétolás nálunk - még a locsolkodás sem volt szokás. Én idén szerettem volna kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni erre az ünnepre, vagyis kicsit újra szerettem volna élni a gyermeki lelkesedésemet, amit anno nem nagyon tudtam kibontakoztatni. Így idén végre tojást festegettem, húsvéti ebédet készítettem (szigorúan diétásat, hiszen anyósom cukorbetegségére oda kell figyelnem, és persze nekem sem árt, ha már életmódot óhajtok váltani), dekorálgattam és még locsolkodásra is rá tudtam venni a kedves férjemet :P



Készültek a kis tojásaim - igaz nem épp remekművek és nem is hagyományos módon készültek, mivel temperával dolgoztam, de nagyon élveztem a pingálgatást. És hála Viktornak, a só és borsszóró új értelmet nyerve segített a gyorsabb alkotásban :P



A kész dekor - a tojások körbeültetve a kosárkában, középen pedig egy nyuszi, ami 3D-s nyomtatóval készült, csak úgy, mint a piros pillangók a széleken. Sajnos ezek nem a mi érdemünk, nekünk nincs ilyen készülékünk - Viktor egyik kollégája lepett meg minket ezekkel a kedves kis dekorációs elemekkel.



Édesanyámtól kaptuk ezeket a gyönyörű grillázstojásokat - olyan szépek, hogy nincs szívem megenni őket (persze Viktort ez nem fogja visszatartani...)



Ezt a helyes kis ajtódíszt a Tescoban találtam, rögtön megtetszett mindkettőnknek. Azért remélem jövőre már tudok készíteni egy rendes tavaszi koszorút is.

Maga az ünneplés nagyon kellemesen zajlott. Kaptunk és adtunk kis ajándékokat egymásnak, de inkább az együt töltött időt értékeltük a legjobban, hiszen nagyon jó volt újra együtt lenni a családdal :) Igyekeztem finom, de lehetőleg diétás ebédet összeállítani, ami szerintem maradéktalanul sikerült is. Egy sima tavaszi zöldséglevest főztem, főfogásnak pedig fokhagymás joghurtban pácolt csirkemellet újhagymás-gombás cukkinivel töltve, baconbe tekerve - mindezt őzgerinc formában sütöttem ki, bulgurral és salátával tálaltam. Ezekről az ételekről már láthattatok képet a múlt heti életmód project bejegyzésemben itt, de azért egy kis életképet még mutatok nektek :P



Azért a husinál jobban örültem volna, ha a bacont kicsit meg tudom pirítani a formából való kiborítás után. Sajnos erre már nem volt lehetőségem, mivel anyósék tűkön ülve várták az ebédet :D



Édesanyám habár nem tudott jelen lenni, azért nem feledkezett meg rólunk és küldött nekünk egy rahedli süteményt. A sajtos rúd diétás verzióban készült, tönkölybúzaliszttel, így anyós és én is fogyaszthattam. Azért sajnos a sütikből is lecsúszott néhány, úgyhogy most visszafogom magam finomságok terén :P



Egy közös kép mindig kell ^^



És természetesen nem maradhatott el a szokásos tavaszköszöntő Duna parti sétánk sem, ahol ismét gyönyörködhettünk a szép tájban és az éledő természetben :)



Száz ágra sütött a nap, csak úgy szikrázott a víztükör.





A megunhatatlan BLT szendvics tönkölyös-magvas kenyérben, valami mennyei!









"Amikor rájössz, hogy a férjed sutyiban képet akar rólad csinálni és gyorsan vágsz valami pofázmányt" :D



Ez a szöveg fogadott minket a láphoz vezető ösvény előtt - nagyon találó!








Aztán még anyuékhoz is felugrottunk kicsit és természetesen az egész látogatás Málnácska körül forgott :P











Még mindig imádnivaló és gyönyörű ^^ (ezzel persze ő is tisztában van és ki is használja :P) A képekért köszönet apósomnak!

Hát nagyjából ennyi lett volna a húsvéti beszámolóm, remélem nektek is jól telt ez az ünnep és kicsit tudtatok pihenni :) 
Viszont a mai Életmód project elmarad, mivel a hetem teljes egészében a verseny körül forgott, nem nagyon tudtam lefotózni az ételeimet. Jövő héten már újra jövök rendesen ezzel a rovattal és minden mással is :)

4 megjegyzés:

  1. A tojások nagyon jók lettek, es olyan gusztusos az egesz asztal...vagyis az elrendezése...:D
    A kutyus tenyleg gyönyörű...
    Ti pedig még mindig nagyon aranyosak vagytok együtt...:)
    ( Amugy apa is megette a mézeskalács dísztojást amit anya vett...ezek a férfiak már csak ilyenek xD)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, igyekeztem ünnepi hangulatot varázsolni :)
      Málnácska meg hát... ő már csak ilyen szépséges királylány ^^
      A férfiak meg nem tudják értékelni a szép dekorációt, főleg ha ehető :D

      Törlés
  2. Köszönöm hogy betekintést nyerhettem az életetekbe, nagyon szép pár vagytok, csodaszép a kutya is, a tavaszi fák is és minden, minden.. :) Ja és szuper a sminked! :)
    Mariann.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy elolvastad és hogy tetszett neked :)

      Törlés