2015. február 24., kedd

Kaukázusi kefirgomba - a csodaszer




Kissé rendhagyó bejegyzés megírására szántam rá magam, ugyanis most nem sminkcuccokról, manikűrökről és nem is lelki témákról szeretnék szónokolni. Mai témám főleg az egészséget érinti, ami a mostani influenzás időszakban talán többetek hasznára is válhat.
Mint tudjátok Viktornak van egy állandó betegsége, a pancolitis, ami sokszor megnehezíti az életét. Szed rá gyógyszert és folyamatosan próbálok odafigyelni az étrendjére is, de sajnos fellángolási időszakokban még a gyógyszer sem segített neki. Kollégáimnak sűrűn szoktam mesélni a helyzetünkről, míg egy nap az egyik közvetlen kolléganőm meglepett valamivel. Kivett a hűtőszekrényből egy műanyag flakont, amiben összeállt túródarabkának látszó maszat úszkált. Nem volt túl bizalomgerjesztő látvány, de mikor közölte velem, hogy mi ez rögtön felcsillant a szemem. Ugyanis amit kaptam nem volt más, mint kaukázusi kefirgomba. Nem tudom hányan hallottatok már erről a csodás kis gombáról, én akkor szereztem róla tudomást, soha életemben nem hallottam róla. Kolléganőm elmesélte, hogy ez egy igazi csodaszer, a kaukázusi emberek nagy becsben tartják, ugyanis ez a kis gomba járul hozzá hosszú élettartamukhoz (állítólag az ottani átlag életkor 110 év körül van). A gomba csodája abban rejlik, hogy ha ráöntünk tejet, abból 24 óra leforgása alatt kaukázusi kefirt csinál. Nem olyat, mint a bolti, ami agyon van vegykezelve, hanem igazi kefirt. Azért kaptam, mert nagyon jót tesz az emésztőrendszer gyulladásos panaszai ellen, illetve influenza ellen is nagyon hatásos, de ezeken kívül még számos remek hatása van, melyekről itt olvashatsz.
Az első időszakban csak Viktor fogyasztotta, hiszen az ő betegsége az, amit enyhíteni szerettünk volna a kaukázusi kefirrel. Eleinte csak egy kis bögrényi kefir gyűlt össze, amit esténként megiszogatott, de mostanra már több, mint fél liter kefirt szűrünk le minden nap végén. Olyan gyorsan elszaporodott, hogy most már nekem is van egy külön üvegcsém és pár napja már én is tudom inni a kefirt.
Eleinte fel kellett élednie a gombának, mert kissé híg kefirt kaptunk 24 óra alatt, mostanra viszont olyan jól érzi magát, hogy mire hazaérünk a munkából betonkeménységű, teljesen összeállt kefirt látunk az üvegekben, melyet ivás előtt át kell kavargatnunk, olyan sűrű és krémes. Az íze egyébként mennyei, közel sem olyan savanykás, mint a bolti kefirek, sokkal selymesebb és lágyabb, jobban megőrzi a tej édeskés ízét. Viszont szénsavasabbnak is érezzük, de ez számunkra nem hátrány.
És hogy 3 hét alatt milyen hatással volt Viktorra a kefir? Nos, míg a gyógyszer szedése mellett a panaszai kicsit sem enyhültek, addig az első heti kefirfogyasztás után már sokkal jobban érezte magát, mára pedig már ott tart, hogy egyáltalán nincs semmilyen emésztési panasza. A pancolitise pihenő időre tért, hála a kefirgombának. A saját tapasztalataimról még nem tudok érdemlegesen beszámolni, hiszen én mindössze 3 napja fogyasztom a kefirt, de annyit elárulhatok, hogy már csak az egészséges életmódomhoz is remekül passzol, ugyanis mire megiszom a fél liter sűrű kefiremet, szinte semmi más nem fér belém, úgy ellaktat. Nagyon bízom benne, hogy az allergiám kezelésében is segíteni fog, illetve ki tud majd rángatni ebből a hülye influenzából. Addig is bőszen iszogatjuk mind a ketten, szabályos kis esti programmá nőtte ki magát a kefirezés nálunk :)
Természetesen a kefir nem minősül gyógyszernek, rendes táplálék és nem összekeverendő az orvosságokkal, de mi úgy tapasztaltuk, hogy nagy segítségére van Viktornak, éppen ezért a gyógyszer mellett, kiegészítőleg folyamatosan fogyasztja. Én a későbbiekben tervezem beleépíteni a hétköznapi táplálkozásomba is, mivel sok helyen olvastam, hogy salátaöntetnek is kiváló, sőt, mindent lehet vele helyettesíteni, ami tejföl, joghurt, vagy kefir alapú.
Én ugyan a kolléganőmtől kaptam, de interneten is be lehet szerezni a kefirgombát, ha érdekel titeket. Én csak ajánlani tudom, mert amit megtapasztaltunk az nagyon meggyőző volt mind egészségi, mind étkezési szempontból.
Hoztam nektek néhány képet is, hogy jobban szemléltetni tudjam a gomba működését. Sajnos a fotók nem a legjobbak, mivel este kellett fényképeznem.


Így néz ki a kefirgomba, miután leszűrtük róla a kefirt és alaposan átmostuk. Azért óvatosan kell vele bánni, mert az újonnan termelődő apró gombák könnyen ki tudnak lögybölődni a szitából. Mi minden mikroszkópikus méretű darabkát megmentünk.



A kész kefir - látni lehet, hogy milyen habos az állaga, hihetetlenül sűrű, szinte mint valami szósz. Lassan ott tartunk, hogy nem inni fogjuk, hanem kanalazni :)



És az új adag felöntve tejjel. Az enyém a bal oldali, abba még kicsivel kevesebb tej került, mert még nincs annyi gomba, hogy teli öntsük. 

Nagyon fontos, hogy a gombákat üveg, vagy műanyag tárolóban tartsuk, a fémet el kell kerülni, mert tönkreteszi a gombát. Szűréskor alaposan le kell öblíteni a gombáról a rátapadt kefirt, mert ha nem így teszünk bebarnulhat és elpusztul. Kicsit óvatosan kell vele bánni, kényes jószág, de meghálálja a gondoskodást sok-sok finom és egészséges kefirrel :)

Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés és akad majd olyan, aki hasznosnak találja.

8 megjegyzés:

  1. Én sem hallottam még a kefir gombáról, viszont nagyon tetszik amiket írtál róla! Én amúgy is megszállottja vagyok a természetes gyógymódoknak, így ezért is jól jött ez a plusz információ! köszönöm! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a bejegyzés és hogy hasznosnak találtad :) Ha esetleg kipróbálnád szívesen olvasnék róla, hogy neked miként vált be :)

      Törlés
  2. De jópofa ez a gomba veteményes.. :)) Nekem kiderült, hogy az epémmel van gondom. A joghurtot javasolták, nem tudom ez segítene e. Vannak ételek amiket nem tudok megemészteni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem hatás terén hasonló a két tejtermék. Ez a kefir már-már joghurtszerű az állagát tekintve, és mivel élőflórás, ezért nagyon jó hatással van az egészségre. Szerintem ha kipróbálnád csak jól járnál vele :)

      Törlés
  3. régen volt nekünk is : )) aztán ráuntunk : D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát mi egyelőre nem untunk még rá :P Még jó, hogy le lehet fagyasztani, ha mégis így járnánk :)

      Törlés
  4. Szia, nekem mostanába nagyon hígat ternel, nem tudod ez mitől lehet ?
    laktózmentes tejjel öntöm fel, eddig sűrű volt ,az elmúlt pár napba viszont nagyon híg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha érdemes pihentetni pár napot vízben,hűtőbe rakva,attól észhez tér,de ha ez sem segít válts esetleg tejmárkát. Előfordul hogy a gomba megszokja az adott tejet,ha egy másikkal próbálod talán feléled.

      Törlés