2014. november 24., hétfő

Goth kihívás 2 - 22. kérdés

Mi befolyásolja/befolyásolta a goth stílusodat?



Hát ez egy jó kis kérdés. Én is átmentem azon a tipikus korszakon, amikor kerestem önmagam, még a goth szubkultúrán belül is. Világ életemben a nőies, kifinomult dolgok vonzottak, így a viktoriánus goth dobogtatta meg először a szívemet, ennél fogva minden vágyam volt a lelkemben élő szenvelgő trubadúrt a külsőmre is kivetíteni. Szerettem volna szép szoknyákat, fűzőket, csipkét minden mennyiségben, meg persze azt is, hogy szép lehessek mindezekhez. Egy ideig próbálkoztam vele, voltak is komolyabb ruháim, amiket néha bedobtam suli időszakban, megbotránkoztatva ezzel a tantestületet és a diákokat is, de szép lassan rájöttem, hogy nekem ez a stílus ág borzasztó giccses és túlcicomázott. Azt vettem észre, hogy szép apránként elhagytam a díszes ruhákat és a több rétegű szoknyákat, nem vettem föl többé csipkés kesztyűt, de hatalmas gyöngyös nyakláncokat se, mert hétköznapra én ezt soknak éreztem. Nem azért, mert zavart, ha megbámultak, ilyennel sosem volt problémám. Sőt, bármikor szívesen megbotránkoztatom a jónépet egy-egy extrémebb dologgal, de ez most más volt. Nyűgnek éreztem minden nap megfelelni egy elvárásnak, márpedig ha valami nyűggé válik, akkor az már nem jó. Természetesen mai napig is megtartottam ebből a stíluságból néhány részletet, mert pl. a szép, művészi kialakítású, elegáns ékszereket nagyon szeretem, de ehhez már egy visszafogottabb, letisztultabb ruházatot választok. Mikor suhogós szoknyában, gyöngyökkel kihímzett fűzős felsőben, kopogós cipőben, kesztyűben és erős sminkben mászkáltam túl soknak éreztem az összhatást. Nem volt harmonikus számomra, inkább úgy éreztem magam, mint egy goth karácsonyfa. Persze van, akinek ez jól áll és szereti is, de én nem vagyok ilyen. Szeretek egyensúlyt tartani az öltözködésemben, a sima, egyszerű, de csinos szabású ruhákhoz szép, díszes ékszereket venni, illetve egyszerű cipőt és elegánsan kifinomult sminket viselni. A sötét elegancia nem csak az életem része, hanem én magam vagyok. Sikerült megtalálnom azt a középutat, amiben jól érzem magam és amit igazán magaménak érzek. Néha magamra sütöm, hogy corporate goth vagyok, mert talán az áll hozzám a legközelebb, de inkább maradok a saját goth stílusomnál :) Egyébként sem mindig jellemző rám ez a hűvös elegancia, mert néha szeretek kigombolt bőrdzsekiben, fekete farmerban és csizmában flangálni, miközben trash metal üvölt a fülemben, néha meg totálisan elborul az agyam és talpig feketében tolom az ipart arcomba borult hajjal, fura vigyorral a fejemen :P Hangulatember vagyok (ez a szebbik kifejezése annak, ha valaki skizofrén), így amilyen passzban vagyok éppen, úgy öltözködöm. Nem szeretem, ha egy stílus megszabja nekem, hogy minden nap mit kéne felvennem. Azt viselek, amit szeretek, és a személyiségem azon részét helyezem éppen előtérbe, amelyiket akarom. Sokrétű ember vagyok, így nem tudok csak arisztokratikus, vagy csak elmebeteg lenni. Mindegyik vagyok, és te sosem tudhatod, hogy éppen melyik énemmel találkozol :P

6 megjegyzés:

  1. Ajj, annyira meg tudlak érteni! Szerintem a legtöbben eljutunk egy idő után erre a pontra, bár személyiségfüggő... nem egy ismerősömön vettem észre ugyanezt, ahogy magamon is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valahogy ez az aggassunk magunkra mindent-dolog már lecsengett nálam, sőt, elég rövid ideig tartott. A saját, személyes goth stílusomat jobban szeretem, az úgyis egyedülálló :)

      Törlés
  2. :D Ma este jövök a Manikűrvadásszal és, elárulom semmit nem másoltam rólad, csak a stílusodhoz igyekeztem igazítani a manimat. Remélem tetszeni fog.. :D Jössz a blogger talira az Árkádba? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádtam a manikűrödet, és igazán megtisztelve éreztem magam, hogy én ihlettelek meg, és nem egy manikűröm :) Jó volt veled is találkozni ^^

      Törlés
  3. annyira nagyon megértelek én is. :D Minek stíluson belül bekategorizálni magunkat, mivel annyi irányzata van, amiben megtalálhatjuk önmagunkat, így tényleg a legjobb módja, hogy mi mindannyian egyedi gótikus lelkek vagyunk. =)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, eleve szűk kis réteg a goth stílus, és akkor azt még bontogassuk irányzatokra, hát nekem ez már nem kell. Meg van a saját, egyéni goth stílusom és azzal tökéletesen elvagyok :)

      Törlés