2013. december 22., vasárnap

Házi Bailey's és narancslikőr

Az úgy volt, hogy idén már nem volt időm narancslikőrt készíteni, pedig tavaly hatalmas sikere volt. Gyógylikőr is lehetett volna, mert akárki ivott belőle, menten kitisztult minden felső légúti nyavalyából, csak sajnos nagyon itatta magát, így könnyen fejre lehetett tőle állni :P De ennek a likőrnek legalább 6 hétig érnie kell, így erről lecsúsztam. Viszont Tipegő Zombinál láttam egy remek kávélikőr receptet, ami meghozta a kedvem a likőrözéshez. Igaz én a kávét annyira nem szeretem, de Bailey's már nagyon régóta szerettem volna csinálni, hát most rá is vettem magam :)




Hozzávalók:

- 5 dl főzőtejszín
- 4 ek. cukor
- 2 cs. vaníliás cukor
- 2 tubus sűrített tej
- 1 dl erős kávé
- 5 dl vodka (természetesen az a legjobb, ha whiskey-vel csináljuk, de nekünk most vodkánk volt)

A cukrot karamellizáljuk meg, majd öntsük fel a langyos tejszínnel. Folyamatosan kevergessük, míg el nem olvad benne a karamell. Ezután hozzáadjuk a vaníliás cukrokat, a sűrített tejet és a kávét, összekeverjük, majd hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, mehet bele a vodka, vagy whiskey, átkevergetjük, és áttöltjük üvegekbe. Én át is szűrtem, mert a hűtés során kicsi bőr képződött a tetejére. Hűtőben tároljuk, bár nem hiszem, hogy hosszú életű lesz, mert Viktor már a készítési folyamat közben kanállal járt rá, hogy nyalakodhasson :P Egyébként tényleg finom lett, viszont elég ütős. Aki nem szereti annyira erősen, kevesebb alkoholt tegyen bele.

Tipegő Zombi kérésére pedig itt a narancslikőr receptje. Erről sajnos képet nem tudok mutatni, mert anno nem fényképeztem le, viszont bátran ajánlom mindenkinek, mert fantasztikus íze van és gyógyitalnak sem utolsó.

Hozzávalók:
- másfél literes üveg
- 3 kanál kandírozott narancshéj (elhagyható)
- 4 narancs héja, leve
- 5 fahéjrúd
- 2 vaníliarúd
- 6 szegfűszeg
- fél liter méz
- 1 dl rum
- konyak

Az üvegbe beleszórjuk a kandírozott narancshéjat, a sima narancshéjat (fehér része nélkül, különben keserű lesz), belefacsarjuk a levét, majd mehet bele a fahéj, a vanília, a szegfűszeg és a méz. Ezután ráöntjük a rumot és a konyakot, utóbbit színültig töltjük. Légmentesen lezárjuk az üveget, majd minimum 3-4 hétig érleljük, de a legjobb az, ha 6 hete van. Naponta rázzuk össze, mert a méz és a fűszerek leülnek az aljára. Ha kész, leszűrjük és át lehet tölteni csinosabb üvegekbe. Remek gasztro ajándék is, ha vannak kis üvegcséink. Ez egy kifejezetten fűszeres likőr, de mi nagyon szerettük :)

6 megjegyzés:

  1. Mi is csináltunk kávés likőrt anyuval, már alig várom, hogy rávessük magunkat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aki szereti a kávét, annak biztosan finom :) Én csak annyit tudok elviselni belőle, amennyit a Bailey's be raktunk.

      Törlés
  2. Jaaj, köszönöm szépen!!! Gyorsan lementettem, már mondtam Az Embernek is, hogy lesz majd új feladata, úgyhogy, ha megcsináljuk (mert meg fogjuk), akkor majd megírom. Mind a kettő jól hangzik. Ez is ízlések és pofonok igazából, hogy kinek mi jön be. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :) Kíváncsi vagyok hogy fog nektek ízleni, mi imádtuk :) Persze mindenkinek másmilyen az ízlése, van, aki szereti a kávét és utálja a teát, én meg pont fordítva működöm :P De attól még maga a likőr biztosan fincsi ^^

      Törlés
  3. Baileys-t már mi is csináltunk, de én az alkohol mentes verzióra szavazok:) Bár a párom nem osztotta eme lelkesedésem, neki whisky nélkül csak édes lötty volt.
    Hmm, akkor jövőre erre a náthás korszakra meg kell csinálnom a narancslikőrt, mert apuval a halálunkon voltunk mert jól megfáztunk. Bár nem szeretem az alkoholt, de a tiszta légutakért bármit megtennék:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Attól tartok, hogy a pároddal kell egyet értsek, a baileys nekem is kívánja az alkoholt, anélkül nem az igazi :P
      A narancslikőrt pedig nagyon ajánlom, fantasztikusan jó hatásai vannak, és nem mellesleg finom is :) Ha pedig egy üveggel elteszel későbbre is, akkor egy év múlva már ki sem érzed belőle az alkoholt, csak a finom mézes-narancsos-fahéjas finomságot :)

      Törlés