2013. november 1., péntek

Egészséges olajok

A mai napon rokonlátogatóban voltunk, mivel Viktor keresztapjának és nagymamájának is nemrég volt a születésnapja. Elmentünk a keresztszüleihez, ahol nem csak ők, de mi is fel lettünk köszöntve - Viktor a közelgő születésnapja, én pedig a közelgő névnapom alkalmából. Nagyon sok szép dolgot kaptunk (én néhány ígéretes testápolási terméket is), de ami a legjobban megragadta a figyelmemet, azok ezek a különleges olajok voltak.



Az első egy tökmagolaj, a középső szőlőmagolaj, a harmadik pedig dióolaj. 

Hallottam róla, hogy Viktor keresztszülei az elmúlt fél évben ezeknek az olajoknak lettek a forgalmazói, de mivel nem nagyon találkoztunk velük, ezért nem volt alkalmam érdeklődni róluk, pedig nagyon kíváncsi voltam mi is ez az egész. Most ajándékba kaptunk tőlük ilyen olajokat, amik állítólag nagyon egészségesek. sok helyen olvasom én is, hogy egyre többen használják őket, engem eddig valahogy elkerültek, de így, hogy a rokonaink közül van, aki foglalkozik velük én is elkezdtem érdeklődni iránta. Megmutatták nekünk a garázst, ahol rengeteg doboznyi olaj sorakozott, még végig nézni is gyönyörűség volt rajtuk. Miután elolvastam az élettani hatásukat nem maradt kétség bennem afelől, hogy el fogom őket használni.
A szélső tökmagolajat Viktor kapta, ez állítólag amolyan univerzális "csodaszer", mert számtalan jótékony hatása van. Rendkívül sok telítetlen zsírsavat (omega3, omega6) tartalmaz, ami erősíti az immunrendszert (ez nekem jól is fog jönni). Emellett szabályozza a koleszterinszintet, gyomorbántalmakra is kitűnő, meg tucatnyi más jótékony hatása is van. Állítólag erőteljesen aromás, pikáns íze van, ami különleges ízt ad az ételeknek. Biztos, hogy ki fogom próbálni, ez lesz az első, amit megbontok.
A középső volt az enyém, a szőlőmagolaj. Ez állítólag szív és érvédő hatású, természetes antioxidáns, és a rák megelőzésében is segít. Emellett a bőrnek is jót tesz és a hajnak is, illetve erősíti a vérereket. Ezt az olajat a rákmegelőző hatása miatt édesanyámnak fogom odaadni karácsonykor. Tudom-tudom, nem szép ajándékot tovább adni, de úgy érzem ennek ő több hasznát veszi, mint én. Amúgy is a harmadik olajat, a dióolajat úgy kaptam pluszban, mert mikor nézegettük a garázsban az üvegcséket megakadt rajta a szemem és nagyon megkívántam. Egyetlen egyszer ettem dióolajjal készült salátát, hát valami mennyei! Szóval úgy vagyok vele, hogy akkor a dióolajat megtartom magamnak, a szőlőmagot meg anyu megkapja.
Na de akkor a dióolajról. Ebben is van telítetlen zsírsav (omega3), magas a linolsav tartalma, ami az ízületi problémák enyhítésén segíti (az én többszörösen kiment bokámnak és recsegő-ropogó csuklóimnak biztos jót fog tenni), emellett erősíti a szívet, javítja az idegeket és a vérkeringést. Az agy és idegrendszer tápláléka, mert sok benne a B-vitamin. Jó a bőrproblémákra is, a hajat és a körmöket is ápolja, egyszóval szuper ez is. 
Én már nagyon várom, hogy kipróbálhassam őket, első körben a tökmagolajjal fogok kezdeni, aztán rátérek a dióolajra. Kíváncsi vagyok milyen az ízük, és hogy mennyivel lesz jobb velük főzni. Biztos fognak egyfajta kellemes aromát adni az ételeknek, de az élettani hatásaikra is kíváncsi leszek. Minden esetre örültem ezeknek az ajándékoknak, mert lehet máskülönben sohasem próbáltam volna ki ilyesmit. Aztán ki tudja, annyira megszeretem őket, hogy később mást már nem is leszek hajlandó venni :)
Nektek vannak tapasztalataitok hasonló olajokkal?

4 megjegyzés:

  1. Tökmagolajat szoktunk venni, mert T. mindenféle finom olajakat használ a főzéshez. A másik a szezámolaj. Kár, hogy aranyárban mérik őket, mert salátákhoz nagyon jók, és jó tudni, hogy valami jót teszünk a szervezetünkért. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, végre egy pozitív megerősítés :) Mert egy rokon nyilván ajánlja nekünk azt, amit forgalmaz, de ha más számára is jók, akkor bizakodóbb vagyok én is :) Szezámolajat még nem próbáltam, de azt is lehet tőlük venni, lehet majd kipróbálom.

      Törlés
  2. Mi kaptunk tökmagolajat és lenolajat nem olyan rég, salátára használjuk mindig, vagy az olívaolajat. Egy baj van velük, hogy nagyon durva árakban mérik ezeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi most szerencsére ajándékba kaptuk őket, de állítólag a rokonéktól egész jó áron lehet ezeket a cuccokat beszerezni. Legalábbis a többi forgalmazóhoz képest olcsóbban.

      Törlés