2013. szeptember 8., vasárnap

Férfi hastánc

Kényes téma, tudom. Sokat gondolkodtam is rajta, hogy merjek-e róla írni, de úgy vagyok vele, hogy két olyan szuper példát hoztam bemutatni, akiket muszáj megismernie a népnek. Első körben szeretném leszögezni, hogy alapjáraton nem kedvelem a férfi hastáncosokat. Én is azt a konzervatív nézetet vallom, hogy ezt a fajta táncot a nőknek találták ki, férfin nem mutat jól (vagy csak szimplán nem mutatja őket túl előnyös színben), és sajnos a legtöbb példa, akit látunk erre pont azt erősíti meg bennünk, hogy a férfi hastánc egy nagy melléfogás. Nos, véleményem szerint igen is, meg nem is. Hazai színekben Seres Zolit egyszerűen nem tudom komolyan venni, csak úgy, mint az összes többi olyan hastáncos férfit, aki női attitűdökkel áll színpadra. Mert ha férfiasságukat megőrizve próbálnának táncolni, nem is lenne velük semmi problémám, de mintha a nemi identitás náluk a színpadon teljes mértékig homályba veszne, és úgy rázzák magukat, mint egy flitteres melltartós orosz táncosnő. Határozottan nem gyere be. Viszont amikor egy férfi megtalálja azt a kényes egyensúlyt és harmóniát a lágy mozgás és a férfiasság megtartása között, az fergeteges tud lenni. Erre hoztam most két példát, Steven Eggers-t és Illan Riviere-t. Mindkettő fantasztikus táncos, és habár nagyon kényes mozgást végeznek, még sem tűnnek "férfiatlannak".

Steven Eggers




Illan Riviere


6 megjegyzés:

  1. Nem hittem volna hogy férfi hastáncosok is léteznek, de Illan tánca valami eszméletlen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Léteznek bizony, nem is kevesen! Illan pedig fantasztikus, pedig még csak 18 éves! :O

      Törlés
  2. Semmi gondom nincsen ezzel, mert némelyik férfi jól csinálja, amit csinál. Illan is ilyen. Szerintem csak nehéz attól elvonatkoztatni, hogy ez inkább női "sport".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Illan azért emészthetőbb, mert rengeteg hip-hop elemet használ, ettől pedig kevésbé feminin a mozgása. Steven autentikusabb, de számomra mindkettő fantasztikus.

      Törlés
  3. Nagyon ügyesek mind a ketten, bár én tudnék így táncolni :D Ennek ellenére egyáltalán nem tartom őket férfiasnak, sőt... (hozzáteszem a csillámporral beszórt tangában vonagló chippendale fiúktól is kiráz a hideg, pedig gondolom sok lány szexinek tartja őket) Ezzel sincs igazából semmi probléma, de én nem tudok úgy nézni rájuk mint egy férfira. Meglepődnék rajta ha heteroszexuálisok lennének, bár ki tudja. Nem vagyok homofób sem, félre értés ne essék. Tényleg zseniálisak ezek a srácok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon ügyesek :) Nos, a nemi identitásuk talán nem ütközik ki annyira, de az is biztos, hogy náluk sokkal nőiesebb férfi hastáncosok is vannak, hozzájuk képest ők még szolidak és kifejezetten férfiasak :D Egyébként Illan azt hiszem hetero, Steven meg... öhm... vitatható :D

      Törlés