2013. április 21., vasárnap

Amiktől a falra mászom - 4. rész - Férfi puszi

Milyen jó érzés is, mikor ismerőssel, baráttal találkozunk össze az utcán! Odamegyünk hozzá és üdvözöljük - a lányok puszit adnak egymásnak, míg a férfiak... szintén puszit adnak egymásnak. Mi van???
Na most lehet, hogy ez megint csak az én dilim, de a hideg tud futkosni a hátamon, mikor két stramm, kigyúrt melák nekiáll háromszoros puszit adni a másiknak üdvözlés gyanánt. Felőlem egy férfiember üdvözölheti a másikat kézfogással, vállon veregetéssel, kézfogásos-féloldalas gyors öleléssel, vagy akár sörhas-összeugrással is, de ne, könyörgök NE puszival! Én mikor ilyesmit látok az jár a fejemben, hogy ettől az illető elveszíti minden férfiúi kisugárzását a szememben. A puszi szerintem a nőknek való; kedves, aranyos, közvetlen, de a férfiakhoz nem illik. Az ő üdvözlési szokásaik mindig is távolságtartóbbak voltak, az érzelmeiket nem mutatták ki annyira, és szerintem ez így is van rendjén. Vannak persze, akik úgy gondolják, hogy férfi rokonok egymás között nyugodtan puszilkodjanak, meg a nagyon közeli barátok is, én viszont konzervatív vagyok ebben a témában (is). Egyszerűen nem tartom férfiasnak, mikor két pasas kézfogás helyett nekiáll cuppogni egymás füle mellett. És a legdurvább az, hogy nem csak az ilyen gyémántfülbevalós szolibetyároknál látok már ilyet, hanem megtermett, nagydarab fickóknál is, ahol aztán még groteszkebb a hatás. Én olyan környezetben nőttem fel, ahol ezekre az etikett béli sajátosságra nagyon odafigyeltünk, illetve Viktor is hasonló szellemben nevelkedett. Változhat a világ arra, amerre akar, de én ezt a modernizált üdvözlést nem tudom elfogadni. Az ilyen protokoll-szabályok mindig is fontosak voltak számomra, én is azok szerint élek és ezt várnám el másoktól is, de mivel manapság mindenben nagyon laza az emberek felfogása, így ezzel együtt kell élnem.

2 megjegyzés:

  1. Egy véleményen vagyok teljesen veled!
    Nagyon kiábrándító tud ez lenni... :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is, a pusziszkodás maradjon a nők szokása, a férfiak meg rázzanak inkább kezet. Legalábbis szerintem.

      Törlés