2013. január 13., vasárnap

30 nap Gothoknak - 1. rész

Hogyan ismerted meg a szubkultúrát?

Az én startom egy kicsit más, mint a legtöbb emberé. Sokan egy régi Tim Burton filmet, egy zenét, vagy egy szép képet emlegetnek első inspirációjuk gyanánt, de engem egy merőben szokatlan szituációban talált meg a szubkultúra. Meg merem kockáztatni, hogy bármit ki lehetne nézni az első élményemből csak azt nem, hogy ez vitt közelebb a gothic stílushoz. Ez az élmény nem más, mint amikor először láttam úgy kb. 8-9 évesen a Legenda című filmet. Ilyenkor kérdezné az ember, hogy abban ugyan mi a ménkű volt goth jellegű, hiszen tündérekkel, unikornisokkal és csillámporral van tele. Nos, akik látták ezt a filmet bizonyára emlékeznek arra a jelenetre, mikor a fő gonosz megpróbálja átcsábítani Lili hercegnőt a sötét oldalra.




Egy káprázatos, fekete csillámos, táncoló ruhával próbálja levenni a lábáról, ez a jelenet pedig annyira megmaradt bennem, hogy kb. onnantól számolom az érdeklődésemet az elvontabb, darkosabb dolgok felé. Egyébként ez a rész amellett, hogy lenyűgözött halálra is rémített. Az a táncoló ruha test nélkül, az a nyomasztó légkörű démoni palota, a bugyborékoló gyilkos szék, majd maga a megváltozott Lili hercegnő olyan szinten felbolygatták a lelki világom, hogy hetekig a hatása alatt voltam.




Onnantól kezdve megállíthatatlanul vonzott mindaz, ami másokból borzongást váltott ki. Imádtam a sötét, de romantikus filmeket és történeteket, amik kissé nyomasztó, melankolikus hangulatot árasztottak, majd egyre több goth stílusú kép került a szemem elé. Persze eleinte én is rockerként kezdtem, mint szinte mindenki. A keményebb zene hallgatása is egyfajta első lépés volt a goth stílushoz vezető úton. Habár a lelkem mélyén dédelgettem azon álmaimat, hogy egyszer majd én is szép leszek, mégis lázadtam és szegecses bőrkabátot meg acélbetétes bakancsot hordtam feketére maszkírozott fejjel. Szerencsére ez a korszakom nem tartott sokáig, mert hamar feléledt bennem a nőiesség iránti vágy, így a bőrkabátot lecseréltem csinos szövetkabátra, a bakancsot magas sarkú cipőre, a pandamaci szemeket pedig felváltotta a finomabb kivitelezésű fekete füstös cicaszem. Mindezt annak a hátborzongató táncoló ruhának köszönhetem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése