2012. január 1., vasárnap

Várólista






Gondoltam összefoglalom, hogy milyen könyvek várnak még nálam kiolvasásra. Elég sok új történetet szereztem, és kissé rendszertelenül kezelem az olvasásukat, úgyhogy ettől hátha átláthatóbb lesz minden. Sajnos az utóbbi időben nem olvastam annyit, mint szoktam, közben mégis új könyvekkel gazdagítottam a könyvtáramat, és most szeretném végre elkezdeni a gyűjteményem felélését. Régebbiek közül ott van Christopher Paolini-től az Eragon, ami változatlanul nagyon érdekel, csak mivel elég monumentális mű és ráadásul több részes, ezért mindig a háttérbe tettem, hogy őt majd akkor olvasom, ha minden mással végeztem. Szegény nagyon hátra csúszott, és félő, hogy ha nem nagyon olvasom a többi könyvemet, akkor sosem jutok el hozzá, de nagyon igyekszem tenni ez ellen. Bízom benne, hogy hamarosan ebbe a történetbe is betekinthetek, és annyira elnyeri majd a tetszésemet, hogy utána a többi részét is beszerzem magamnak.
Másik régebbi zsákmányom Diana Wynne Jones-tól a Vándorló Palota. Imádtam Hayao Miyazaki meseverzióját, és nagyon örültem, mikor megkaptam a könyvet is, mert egy kedves barátnőmtől nagyon pozitív kritikát hallottam róla. Sajnos még egyelőre ő is várakozik arra, hogy kézbe vegyem, de remélhetőleg már nem sokáig. Úgy tudom, hogy sok mindenben eltér a japán mesétől, és érdekelne, hogy mégis miben és mennyire más. Remélem hamarosan vele is jobban megismerkedhetek.
Szintén régebbi Laurell K. Hamilton Bűnös vágyak című kötete, amit egyszer ugyan elkezdtem, de félbe hagytam valami oknál fogva. Őt is azért halogattam, mert ha én belekezdek egy sorozatba, akkor azt végig is olvasom, megszerzem az összes kötetét, és bizony ez a sorozat eléggé terjedelmes. Ha elkezdeném olvasni, akkor vágynám a folytatásait, és az bizony elég hosszadalmas lenne, de biztos, hogy újra neki fogok állni és később a többi részét is el fogom olvasni. Nagyon ígéretes a történet, már amennyire emlékszem belőle, úgyhogy semmiképpen nem fogom hagyni, hogy a polcomon porosodjon. Innentől kezdve már az új szerzemények jönnek, elsőként Elisabetta Gnone új Fairy Oak kötete, a Shirley varázslatos napjai. Természetesen a könyv hozza a már megszokott formáját, tele van bájos illusztrációkkal, és valószínűleg tartalom terén sem tér el az eddigiektől, nagyon várom már. Akárhányszor elmerülök Fairy Oak világába, mindig képes vagyok egy kicsit gyermeknek érezni magam. Másik újdonság Kerstin Gier-től a Zafírkék. Egyszerűen oda voltam az első kötetért, a Rubinvörösért, úgyhogy nem volt kétséges, hogy megszerzem magamnak a folytatást is. Persze nem csak azért, mert szeretem a sorozatokat végig olvasni, hanem mert lenyűgözött a történet. Különben is, volt már olyan, hogy nem éreztem késztetést egy sorozat következő köteteire (pl. a Wings című könyv és a Boltkóros naplója esetében, és bár nehéz volt ellenállni a sorozatok csábításának, sajnos a történet nem nyűgözött le annyira, hogy megérje megvenni a többi részt is). Ezen kívül borzasztóan várom már Rick Riordan újabb meséjét Percy Jacksonról, melynek címe Csata a labirintusban. Az író valami fantasztikus tehetséggel ültette át a görög mitológiát a mai modern világba, egyszerűen lenyűgöz ez a fajta kreativitás. Csak attól félek, hogy mivel már rég olvastam az előző három kötetet, ezért talán nem minden lesz számomra világos, de bízom benne, hogy azért érteni fogom a cselekményt. Szerencsére Percy Jackson kalandjai nem éppen felejthetőek :) Aztán vár még rám J.R.R. Tolkien-től a Hobbit című remekmű, amit kislány koromban ugyan már olvastam, de az nem volt saját példány, és most végre szereztem magamnak egyet. Alig várom, hogy újra elolvashassam, mert emlékszem rá, hogy csodálatos volt, és sokkal meseszerűbb, mint a Gyűrűk Ura, jóval könnyedebb olvasmány. Aztán az utolsó újdonság, ami még kiolvasásra vár, az nem más, mint Stephenie Meyer Alkonyat című sikerkönyve. Bevallom őszintén, eleinte nagyon nem tetszett a történet, taszított a borzasztó nagy felhajtás az egész körül, de annyiszor néztem meg a filmeket, hogy a végén egészen megkedveltem a szereplőket és az alap sztorit is. Régen beleolvastam az első könyvbe és nem kicsit csalódtam az írási stílusán, de bízom benne, hogy csak egy rossz kalózverziót fogtam ki, és az eredeti könyv élvezetesebb lesz, s akkor ennek a sorozatnak is megvehetem a folytatásait.
Nos, jelenleg ezek a könyvek várnak rám, illetve tervezem, hogy amint ezekkel végzek, ismét nekifutok a Harry Potter köteteknek, mert egyszerűen imádom és nem tudom megunni. Addig persze van jó pár történet, amit elolvashatok, úgyhogy biztosan nem fogok unatkozni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése